(null)

... på samma dag kan man lätt säga att jag blev förra fredagen på min födelsedag. Jag och min familj hade bestämt att min födelsedag skulle vi fira då jag kommer hem till sommaren. Enklast så eftersom min mamma känner sig lite "skraltig" och helst inte vill resa längre sträckor än in till närmaste tätort. Och att någon på mitt nya jobb skulle uppmärksamma dagen hade jag liksom räknat bort.

Men ack vad jag bedrog mig om detta ☺️. På jobbet gick jag som vanligt ut och skulle rastvakta eftersom det var min vecka för det. Mötte en av mina kollegor som sa att skolsköterskan sökte mig och att det var okej att jag gick in. Hon skulle ha ett öga på mitt område. Jaha tänkte jag,  det kanske handlade om samma elev jag hade pratat med  henne om dagen före. Så jag gick in och sökte upp henne. Det slutade med att jag satt i personalrummet och fick mottaga både tal, sång, blommor och en present av rektorn. Ja alla som var där (utom de som rastvaktade förstås) sjöng och hurrade för mig. Överraskad? Absolut! Senare på min egen rast fick jag blommor av mina kollegor i arbetslaget. Oj vad de hade haft det jobbigt att smussla med blommorna. Jag hade liksom varit överallt där jag inte skulle vara då de hade kommit på morgonen 😊. 

Min dotter hade tidigare skickat ett sms och frågat mig om det gick bra att blomsterbudet lämnade presenten utanför min dörr. Jag meddelade henne att det brukade gå bra. Jag hann inte meddela henne om att man måste ringa mig för att komma in innan jag fick meddelandet om att leveransen skett och att det hade gått bra. Bra tänkte jag, då har jag en bukett till att ställa upp efter det att jag har fredagsstädat ( egentligen: nu måste jag städa ☺️).

Innan jag for hem från jobbet tyckte jag att jag var förtjänt av lite massage, det var ju ändock min födelsedag och inte hade jag bråttom hem. Hade ju ingen som väntade på mig, så jag njöt en halvtimme i massagestolen innan jag packade ihop mig och for hem. Tänkte lite på det här med att fira födelsedagen ensam, vilket jag inte i och för sig har något emot. Har ju blivit van vid det efter några år här nere och kan ibland vara rätt så skönt.

När jag hade tagit mig upp till lägenheten såg jag en brun påse hänga på mitt dörrhandtag och tänkte direkt "har någon snott blombuketten!" eftersom dottern skrivit att blomsterbudet varit till mig. Låste snabbt upp min dörr för jag tänkte att jag måste ringa dottern och fråga.

Jag öppnar dörren och får världens bästa överraskning, mina tre barn är där ❤️! 
(null)

(null)

De hade dukat upp småplock av allt det jag tycker om bl.a torkat renkött, korv av olika slag, pitepalt ( ett måste för en fd pitebo ☺️) västebottenspaj, löjrom och en massa annat smått och gott 😋.

Och det var inte slut där sa de för imorgon skulle jag fixa till mig lite och åka in till stan med dem. Så nästa dag drog de iväg med mig in till stan. De var så hemlighetsfulla, men tillslut hamnade vi på Dramaten. De hade tittat efter vad de visades men hade inte hittat något som passade och hade bokat en "backstage" visning. Det var hur bra som helst både intressant med alla historier om personer som hade varit där och historian runt Dramaten. 
(null)

(null)

(null)

Efter att visningen var slut sa mina barn att nu måste vi snabbt iväg, visningen hade dragit ut på tiden lite så nu var det lite bråttom till nästa ställe som visade sig vara en italiensk restaurang i Gamla stan där de hade bokat bord. Där åt och drack vi gott och allt bjöd mina barn mig på.

(null)

  (null)


Kom hem vid tiotiden på kvällen trött men väldigt nöjd med dagen. Dagen därpå åkte de hem till sitt. Tänk vad tyst och tomt det kan kännas efter en sådan här intensiv helg. 

Den här helgen har jag städat (vilket de även hade gjort) och tvättat kläder. Får inte glömma att ta allergitabletten, vilket jag har en tendens att glömma då jag är ledig. Blir så fruktansvärt trött av dem. Somnat ungefär vid 8-tiden varje kväll de senaste dagarna. Men de som vet säger att det blir bättre om någon vecka. 

Ha det! 

Kram 💞

dramaten, födelsedag, gamla stan, överraskning,

1 kommentarer

Mariann

01 Apr 2019 20:22

Grattis!
Trevligt att se lite igenkända personer.

Svar: Tack! 😊
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej