... att så smått börja skriva här igen. Det har varit mycket med att byta jobb, nya rutiner och nya kollegor och en massa annat jag inte kan komma på just nu. Nu har det mesta som var nytt lagt sig så kanske det blir mer tid till att skriva här. 

(null)
Fb är något som jag sällan är på nuförtiden. Snabbt in och sedan snabbt ut igen. Vet inte vad som hänt är bara lite less. 

Tydligen har mina inlägg varit saknade av några,  vilket jag faktiskt inte trodde att de var. Jättekul att höra att man varit saknad. Svårt att riktigt veta i vanliga fall då man inte alltid får respons på det man skriver. 

Nu är det i alla fall full rulle med utvecklingssamtal och jag måste säga att hitintills har de flesta föräldrar kommit då de ska. Det känns skönt att både föräldrar och elever är nöjda med mitt jobb. Den senaste tiden har jag fått så mycket bra respons på mitt jobb, både från kollegor, elever, föräldrar och från ledningen så jag känner mig smått generad. Dumt egentligen, jag vet att jag ska suga in det som en svamp, för man vet ju inte ... Men är man inte van vid sånt så kan det lätt bli att man känner sig lite smått generad. 

Sedan jag började på mitt nya jobb har jag inte haft med mig nämnvärt mycket skoljobb hem. Det känns skönt för man känner sig faktiskt mer utvilad då man kommer tillbaka till jobbet på måndagarna. Jag hade lite med mig över sportlovet men det var för att förbereda mig själv inför utvecklingssamtalen  vi  började med direkt efter lovet. 

Är det åldern eller att efter alla dessa år som jag har pendlat börjar ta ut sin rätt. Känner mig rätt så  "spyless" på att ha det så här långt till jobbet. Det har inte varit så mycket strul mer än det så att säga "normala" som är varje år (ca 200 timmars förseningar/ år) som SL själv en gång gått ut med. Nuförtiden åker jag inte via Södra station på eftermiddagarna om jag inte är illa tvungen. Orkar inte med att stå på den stationen mer än nödvändigt. Har sagt det förut och säger det igen att det måste bara vara en av Stockholms värsta pendeltågsstationer. Luktar illa och är som ett frysskåp på vintern trots lite förbättringar som gjorts den senaste tiden, men det räcker inte på långa vägar än.

Nu är det snart lov igen. Påsken är ju på ingående, blir lite stressad vid den tanken som lärare. Jag har ju med åren lärt mig att det man inte har hunnit göra innan påsk är det lika bra att glömma. Det är inte många hela veckor efter påsk och det är ju det som är boven i dramat. Ska påminna mina kollegor om det, en av dem har ju nyligen gått ut lärarutbildningen så hon vet nog mest troligen inte det, men hon lär väl märka av det i år. 

Har inte bestämt mig än för vad jag ska göra under påsklovet. Vara hemma eller göra något annat. Har ju lust att åka och hälsa på en vän som jag inte träffat på evigheters evigheters tid, men vet inte än om det är möjligt. Tiden får utvisa vad det blir.   

(null)

Ha det!

Kram 💞
ny bostad, pendla, påsklov, utvecklingssamtal,

Kommentera

Publiceras ej