... den bara flyger iväg. Aprilmånad försvann snabbt som ögat och majmånad är redan här med sommarvärmen som jag trodde aldrig skulle komma. Kanske lite tidigt med den här otroliga sommarvärmen vi har haft för våren flög som bara snabbt förbi. Känner mig faktiskt lite snuvad på den! 
 
 
Det är ju ett bra tag sedan jag skrev här. Jag har helt enkelt varken haft lust eller tid till det. Den här bristen på tiden tar ju liksom bort lite av lusten till att skriva. Vill ju kunna fundera och klura lite på vad det är jag vill skriva om, men det var det längesedan jag hade tid till och därför blir bristen på inlägg därefter. 
 
 
Det har ju inte direkt hänt så särskilt mycket i mitt liv under den här tiden inte mer än att jag har jobbat och jobbat och då jag inte har gjort det har jag sovit. Ganska så trist men det är vad jag har mäktat med nu när vi har haft de nationella proven på skolan. Men nu är de gjorda och nu återstår rättning och en massa omdömen som ska skrivas. Tur att jag har en kollega som ser till att vi gör det mesta av jobbet på skolan så att man  åtminstone får vara ledig på helgerna. Det som är nackdelen är att arbetsdagarna blir väldigt väldigt långa. 
 
 
Jag har ju funderat under en längre tid om förändringar när det gäller mitt jobb och har faktiskt sökt lite sporadiskt en del andra lärartjänster, bland annat det där jobbet på Teneriffa (vilket jag inte har hört något om). För någon dag sedan så bestämde jag mig bara och idag lämnade jag in min avskedsansökan. Nu lämnar jag skolan där jag jobbat i sex år. Spelar ingen roll att jag inte har fått något napp på de ansökningar jag hitintills har skickat för nu har jag bestämt mig. Nu får jag bara bli lite mer intensiv i mitt sökande efter ett annat jobb. Kanske det inte ens blir inom skolans värld. 
 
 
Varför jag har sagt upp mig nu är för att jag har tre månaders uppsägningstid och vill inte vara tvungen att gå tillbaka till mitt gamla jobb till hösten och jobba av någon uppsägningstid då ifall jag hittar mig ett nytt jobb. En av de absolut största orsakerna till att jag har sagt upp mig är utan tvivel den låga lönen, det har som inte hänt något på den fronten. Det är bara tur att man fick ta del av lärarlönelyftet men nu är den tiden snart slut, för den skulle bara betalas ut under en bestämd tid. Det är vad som beslutades i kommunen skolan ligger i. Det är lite olika för hur de har löst det i alla kommuner. Ingen verka ha löst det på samma sätt om jag har förstått det rätt. 
 
 
Jag måste bara säga att det här med att säga upp sig var inget lätt beslut, det är ju inget man bara gör så där "hipp som happ", för samtidigt som det känns skönt att jag nu äntligen tog tag i det och sa upp mig känner jag mig även lite ledsen av att lämna alla dessa elever och kollegor som jag, trots allt gnäll verkligen gillar och trivs med. Att jag kommer att sakna dem finns det inget tvivel om. 
 
Nu kommer jag att vara ledig några dagar. Det känns så underbart skönt. Hoppas bara på att vädret får vara så här fint som vi nu har haft de senaste dagarna så att jag får sitta och njuta på min balkong. 
 
Och på tal om min balkong. Dessa, ursäkta ordvalet, men måste bara skriva det "förbannades jävla duvor" har skitit ned min balkong och försökt att bygga bo. Jag har hitintills rensat bort tre ägg och tre bon. Kände mig hemsk då jag rev deras bo och slängde iväg äggen men vad skulle jag göra. Vet ju idag hur det kan bli med att ha ett duvbo på balkongen. Aldrig mer någon duvfamilj på min balkong!!! Nu har jag städat ett flertal gånger och nu de senaste dagarna verkar de äntligen ha lugnat ned sig med att vara på min balkong. Det har kanske till slut förstått att jag menar allvar...
 
Ha en bra kväll!
 
Kram 💞

1 kommentarer

Gunsan

10 May 2018 22:55

Så roligt se ett inlägg av dej :-) Jag förstår att du vare sej haft tid lr ork att skriva. Du är inte som jag, klottrar ner ngt bara för att få saken ur huvudet :-D
Sååå, du har sagt upp dej. Håller tummen för dej att du hittar ett jobb du trivs med o m bra lön. Jobbarkompisar o i ditt fall eleverna, saknas så klart. Men ni kke kan hålla kontakten o ses på en fika lr ngt ibl ?! :-)
Ha en skön ledighet nu, o hoppas du slipper dessa duvor. Du får köpa en uggla m glödande ögon , fler som sagt de hjälper (Y)
Var rädd om dej <3
Kram.

Svar: Glad att höra att någon saknat mitt klotter. Jag borde väl göra som du, skriva av mig direkt men har inte tagit mig den tiden det senaste året. Fast du ska veta att det är mycket som snurrar i huvudet på mg ☺️ Men tiden som gör att jag inte har tid att få ordning på tankarna. Säkert att jag skulle må bättre om jag skrev ner det mesta tror jag. Nu när jag har varit ledig och suttit väldigt mycket på balkongen har jag inte sett till dem bara hört dem 😊 ska hålla ögonen öppna för den där ugglan.
Hoppas att det fixar sig för dig med det där jobbet. Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej