Jag älskar det uttrycket "Plötsligt så händer det...". Och just nu gillar jag det verkligen. Jag har inte vunnit någon storvinst om det nu är det någon tror. Absolut inte. Bättre upp! 
 
 
Ni som läste mitt förra inlägg vet att jag sa upp mig från mitt nuvarande jobb utan att ha fått tag i något nytt. Lite vådligt gjort kunde jag känna ibland att det var. Men nu behöver jag inte våndas längre. Jag har fått ett nytt jobb!!!
 
 
När rektorn på den skola jag sökt en tjänst på ringde idag så kunde jag först inte riktigt ta till mig vad det var hon sa för jag trodde eller var så helt inställd på att nu ringer hon och säger att "tyvärr, vi har valt att gå vidare med någon annan..." Jag blev helt tyst och visste inte riktigt vad jag skulle svara då jag förstod att det var faktiskt mig hon erbjöd jobbet. Man kan väl säga att det tog en stund innan den berömda 25-öringen trillade ned. 
 
 
Kollegan och jag satt och jobbade då jag fick samtalet, efter det samtalet tog det en stund innan jag hade ramlat ned på jorden igen och kunde fortsätta med det jag höll på med. Sedan kom det, ni vet den där lyckokänslan som om man hade fjärilar i magen, då och då och skrattet ville bara bubbla upp ur mig. 
 
 
Morsdagspresenten från sonen 
 
Det blev inte att flytta på sig så mycket längre, bara en station mindre att passera på väg till jobbet till hösten. Och lönen är jag jättenöjd med och allt det som rektorn berättade om hur de arbetade där då jag var på anställningsintervjun. Jag hoppas och tror att det kommer att bli toppen. 
 
Nu ska jag gå ut på balkongen en stund och bara njuta av stunden.
 
Ha det!
 
Kram 💞

1 kommentarer

Gunsan

03 Jun 2018 19:54

Jipppiiiee, så glad för din skull.

Grattis o stort LYCKA TILL <3

Kramar om <3

Svar: Tack snälla du 😘Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej