... jag skrev här har jag bland annat skickat en arbetsansökan till det där jobbet på Teneriffa, jag har fyllt år och sedan känns det som om jag håller på att jobba ihjäl mig. Det känns mer och mer som om jag kanske skulle behöva ett breake från mitt jobb. Är faktiskt riktigt "spyless" på mitt annars så älskade jobb för egentligen enligt mig själv finns det inget bättre jobb (då man verkligen ges möjlighet att få vara lärare).
 
 
 
Jag vet inte riktigt vad som har hänt men under de senaste åren och i synnerhet detta läsår har stressen på jobbet ökat otroligt mycket. Vi ska göra än det ena och än det andra och hela tiden läggs det på mer och mer men det konstiga är att det aldrig tas bort något för att möjligöra att det nya ska kunna göras. Känner mer och mer att allt det administrativa ses som viktigare än själva undervisningen av dem som sitter lite " högre upp". Min "to do" lista blir bara längre och längre, betar jag av en sak tillkommer det hela tiden två eller tre nya saker och det är otroligt stressande. 
 
 
Varje vecka måste man ta ut sin förtroendetid för att hinna med det som ska göras. Tidigare kunde man som väl också är tanken att just den tiden ska användas till att förkovra sig i något, idag orkar jag inte för det finns ingen tid för det. I stort sett varje arbetsdag kommer jag hem vid halv åtta -åtta tiden på kvällen ibland även lite senare och då har tåget gått som på räls (inga förseningar eller något liknande). Tur att man inte har små barn eller en man som väntar här hemma brukar jag tänka. Skulle någon som funderar på att utbilda sig till lärare fråga mig om det är något jag rekommenderar skulle svaret bli nej från mig just på grund av att det är som det är just nu. 
 
  Bukett från sonen och min mamma på min födelsedag ❤️.Buketten stod utanför min dörr 
då jag kom hem från jobbet. 
 
 
Nog gnällt om jobbet. Nu har mitt välförtjänta påsklov börjat och jag har tio hela dagar att vila upp mig på. Jag hade tänkt resa bort några dagar men nu det blev inte så. Men inget fel i det heller att stanna hemma och njuta av ledigheten och ta långa sköna promenader och det skönaste av allt långa långa sovmorgnar. Hoppas att solen visar upp sig i all sin prakt för nu är det väl egentligen vår ... eller!?
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 Ps. Ni håller väl tummarna så mina chanser till att få jobbet på Teneriffa ökar 😍 Ds.

1 kommentarer

Gunsan

31 Mar 2018 13:53

Ja du, det där m jobbet...det b lev ju samma i omsorgen. Så mycket administrativt arbete som vi fick på oss tog mycket tid fr våra brukare...LSS vad är det ? Helt på tok m allt. Tror du det är bättre i Teneriffa ? Är inte alls insatt i hur det funkar där, gällande ngn yrkeskår lr livet som sådant överhuvudtaget. Önskar dej lycka till m allt iaf :-) Njut av din påskledighet, vila upp dej o bara va. Det behöver du.
Stor stor påskkram <3

Svar: Vet inte hur arbetssföhållandena är på Teneriffa, mer ett sätt att prova på att arbeta i ett annat land om man får möjlighet till det. Och så är det betydligt varmare där 😎 Och det är bara på ett år... Jag njuter genom att sova och bara göra det jag vill. 😊
En stor påskkramar från mig med 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej