Om det inte är det ena så är det det andra. Nu har hostan från helvetet försvunnit, bara lite hostattacker då och då men då har jag istället fått i halsen en sådan där känsla att man vill rapa men inte kan, nästan en krampkänsla. Vet inte hur jag ska få bort den. Jag har druckit kolsyrad dryck så som jag aldrig annars brukar dricka, lite lättar det men kommer tillbaka efter en stund. Kan det vara någon typ av stresssymptom? 😳 För jag känner mig riktigt stressad nu. 
 
 
 
Den senaste tiden har jag drömt otroligt mycket och det var någon som sa att det nog är stressen som gör att man drömmer väldigt mycket i vart fall sådana drömmar jag drömt. Jag kommer ihåg väldigt mycket från de här drömmarna. Väldigt mycket detaljer så att säga, det har varit allt från tågurspårning där ett par av mina kollegor fick bli hjältar, en kollega som sprungit efter mig och tvingat mig att äta pannkakor med hallonsylt, hårklippning och den vanligaste (tror jag) att man hoppar ut ur sängen därför att man tror att man somnat om efter att ha  znoosat osv.
 
Köpte mig en Aloe Vera eftersom jag har hört att den är bra att ha för att rena luften i rummet och att man då sover bättre 🤔
 
I natt vaknade jag av att jag var så arg av att ha blivit lurad av en kollega att vara med i en sångtävling. Jag som inte ens kan sjunga nämnvärt bra. Men han hade vunnit en karaoketävling eller om han blev tvåa ( i verkliga livet) talade om för mig att jag hade blivit utvald av några elever att vara med och sjunga i en sångtävling. Vet ni vilken sång de hade valt att jag skulle sjunga 😳🙄!!! " Ekorrn satt i granen"!!! 
 
Jag fick gå hos en sk Coach och öva mig och hon tyckte att det gick så himla bra, precis som om inte jag själv kunde höra hur illa det lät. Jag skulle rappa och i och för sig var ju inte det så dumt ... Om någon annan hade sjungit den ,vill säga.
 
Och plötsligt så stod jag där på scenen med världens scenskräck, ont i magen och ont i halsen av allt sjungande med coachen. Och skitförbannad på min kollega.
 
Sedan vaknade jag. Jag var så arg eller snarare förbannad och hade riktigt ont i halsen. Undrar om jag ska tycka synd om mina grannar? För tänk om jag har sjungit?! Det kan ju ha varit deras bankande jag vaknade av eftersom det var rätt så tidigt i morse. 
 
Tror att jag ska ta mig en siesta. Och på tal om siesta, hittade en tjänst på Kanarieöarna, närmare bestämt Teneriffa. Tjänsten är på ett år. Jag är väldigt sugen på att söka den.
 
Och så har det varit internationella kvinnodagen i veckan och syrrans födelsedag.
Grattis syrran! 
 Ha det!
 
Kram 💞
 

1 kommentarer

Gunsan

11 Mar 2018 21:15

Du är antagligen väldigt stressad. Tycker du ska gå t läkare, orolig för dej. Vill inte du ska gå in i väggen, tror du kan vara nära den! Mysko drömmar , jag kan drömma konstigt oxo ibl. Då brukar jag vädra ur drömfångaren :-D Hjälper faktiskt. Oj så du vill söka dej så långt bort , ja du gör ju som du känner är bäst. Kommer att sakna dej ännu mer bara <3

Tänker på dej.
Kram <3

Svar: Ja jag var nog väldigt stressad, känns lite bättre nu. Ja det är nog långt bort men fastän jag söker är det ju inte sagt att jag får tjänsten. Det brukar vara några hundra som söker såna här tjänster. Och om så vore handlar det om ett år. Vi måste få till det så att vi får träffas snart igen. Ha det bra. Massor med kramar 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej