Från skolans årliga utflykt till Slagstabadet en av de sista skoldagarna.
Uppskattat av alla elever och personal på skolan. 
 
Ja då var sommarledigheten äntligen här, önskade att det var dagens sanning. Egentligen började min semester i går den 19 juni men eftersom jag inte hann bli klar med allt det jag skulle så har jag gått på så kallad övertid. Tro inte att det är betalt, för det är det då inte. Men en sak har jag, förhoppningsvis, lärt mig, dra inte iväg till arbetsplatsen med så mycket saker! 
 
Tur att denna dramat(en) fanns att låna på jobbet.
Vette sjuttsingen hur jag annars hade fått hem alla mina saker.
 
Jag har packat och plockat och rensat både skrivbordet i klassrummet och datorns skrivbord. Nycklar ska ordnas hit och dit och datorn lämnas tillbaka, papper som måste skrivas nu ( kan ju inte vänta till hösten) eftersom jag börjar på ett nytt ställe till hösten. Något som är positivt är att jag mest troligen får lösa in min iPad så den slipper jag rensa. Herregud så mycket man har sparat på den. Jag började för längesedan att försöka rensa den men det tog ju en j* tid. Det är ju inte bara att deleta för det är ju mycket jag vill spara. Så för stunden är det ju löst.
 
 
 
I morgon ska jag tillbaka till skolan för att lämna in min arbetsdator och fy vad jag kommer att sakna den. Ska förbi på skolan och lämna in mina nycklar, då blir jag förhoppningsvis även bjuden på jordgubbar och grädde 😊.
 
Ett litet smakprov av alla fina ord eleverna hade skrivit till mig.
En elev har till och med använt sig av tankekarta, vilket vi jobbat väldigt mycket med ☺️.
Så lite har de lärt sig i alla fall.
Men sådant här gör att man orkar fortsätta att jobba vidare som lärare. 
 
Det var mycket jobbigare att säga hejdå till eleverna än vad jag hade tänkt mig 😢. De flesta av dem har jag ju haft som elever sedan de började i första klass. Känns jättekonstigt att man inte kommer att ha dem till hösten igen. Nu skingras dem och några börja på andra skolor, bara ett fåtal fortsätter inom skolans ro. Och som vanligt fick jag en massa blommor, choklad, presenter och för att inte tala om alla dessa söta, fina känslosamma kort eleverna för det mesta har gjort själva och skrivit en massa rara fina saker i. Och inte att förglömma, alla kramarna man fick 💞. Det var lite jobbigt och kändes långt ner i ens hjärterot ❤️.
 
 
 
Om det var jobbigt att ta adjö av eleverna var det inte mindre jobbigt att säga hejdå till alla mina kollegor på skolan. Förhoppningsvis kommer jag att träffa en hel del av dem igen vid något AW eller liknande, några av dem kommer jag definitivt att träffa över en fika eller bit mat lite längre fram i sommar och andra tillfällen senare. Fick ett sådant fint smycke av dem, precis i min smak. Och sedan fick jag den speciella vinflaska som jag har sett andra få av P-O (idrottsläraren) då de har slutat från skolan, vilket jag aldrig hade räknat med att jag skulle få. Så nu får jag känna mig lite speciell. 😍
 
 
 
 
Efter morgondagen är det bara att ladda för midsommarhelgen som kommer att gå i det lugnas tecken. Ska bara vara och mysa hemmavid. Det har ju ändå bara lovats regn hela helgen. Och sedan ska det laddas för Italienresan. Måste ju kolla vad det är för väder och sedan packa. I år har jag tänkt att jag ska packa klokt, vilket jag säger varenda år. Ändå blir det samma visa, år efter år, alldeles för mycket packning!!! Kommer man någonsin att lära sig? 
 
Passar på att önska alla en riktigt trevlig och skön midsommar! ☀️ 
 
Ha det! 
 
Kram 💞
 

1 kommentarer

Gunsan

20 Jun 2018 23:23

Vemodigt! Fy så tungt att lämna barnen o fina kollegor . Men sånt är livet, du kommer säkert att få det jättebra på nya skolan. :-) Fina bilder bjuder du på som vanligt.
Njut av din sommar.
Kramar <3

Svar: Tack vännen 😘 Hoppas du också får njuta av lite sommarledighet och sedan har du ju ditt nytillkomna barnbarn att njuta av 😍
Puss & kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej