En dag till sÄ Àr midsommarhelgen över för det hÀr Äret. Snabbt som tusan gÄr dagarna, hinner inte ens blinka. I torsdags var jag i alla fall för ( förhoppningsvis) sista gÄngen till min gamla skola och lÀmnade in bÄde arbetsdatorn och alla nycklar. Det var en ganska stor nyckelknippa. Det enda som jag nu har kvar Àr min visselpipa, kanske jag fÄr anvÀndning av den pÄ det nya stÀllet, vem vet. 
 
 
Jag Ă„t bĂ„de lunch och fick mina jordgubbar med glass och grĂ€dde innan jag tog mig tillbaka hem. Hoppas jag Ă€ndĂ„ nĂ„gon gĂ„ng dĂ„ skolan börjar kommer att fĂ„ sĂ€llskap med min gamla kollega. Vi kommer ju att fortsĂ€tta att Ă„ka pĂ„ samma linje till hösten. Bara att hon kommer att fĂ„ Ă„ka en station mer Ă€n mig â˜ș
 
Nu har resfebern kommit. NÀstan som ett brev pÄ posten kom den igÄr. Jag har funderat pÄ vad man ska packa ned. Verkar ju vara fint vÀder dÀr, kanske en aning för varmt för att vara i min smak. Jag Àr rÀtt sÄ nöjd om det Àr kring 20-22 grader och sÄ gÀrna en ljum bris till det. Och Àr det det sÄ kan det fÄ vara nÄgon mer grad varmt. Ett eller tvÄ grader till om man nu ska precisera det. Det som jag Àr ganska sÄ sÀker pÄ Àr att det inte kommer att regna sÄ som det gjorde i Dublin förra Äret. 
 
 
Idag har jag i alla fall varit i tvÀttstugan och fÄtt mig rena klÀder sÄ nu Àr det bara att bestÀmma sig för vad som ska med och inte. TÀnk att det alltid Àr sÄ svÄrt för mig att bestÀmma mig. Och nÀr jag sedan har bestÀmt mig sÄ Ängrar jag mig nÀstan jÀmt och börjar om igen. Jag har ju inte ens bestÀmt mig för vilken vÀska jag ska ta! Den mindre eller den större? Kommer jag att köpa mycket? Viner, presenter eller annat eller inget .. Hmm ...
 
Hade inte ens haft en tanke pÄ vin förrÀn min kollega frÄgade om det. SjÀlvklart borde jag vÀl ha tÀnkt pÄ vin nu nÀr jag tÀnker efter. Om man pratar om vin brukar det vÀl vara en ganska sjÀlvklar tanke att tÀnka pÄ Italien. Eller? ... Nu blir jag osÀker igen. Det Àr vÀl om nÄgot ett tecken pÄ resfeber eller?!
 
 
Ett Àr ju i allafall sÀkert och det Àr att snart Àr jag i Italien.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 

Kommentera

Publiceras ej