Ja det blev nÀstan pÄ dagen en mÄnad sedan jag skrev hÀr sist. Har inte kÀnt för att skriva och det var lÀngesedan  jag hade lusten till det nÀr jag nu tÀnker efter. Men eftersom jag nu har bloggen tÀnkte jag i alla fall uppdatera den lite sÄ ni mina kÀra lÀsare har nÄgot att lÀsa och att titta pÄ. Ser ju att nÄgra trogna följare har jag fortfarande fastÀn jag Àr sÄ sÀllan hÀr.
 
 
 
Julledigheten spenderade jag ensam. Kanske det lÄter trÄkigt i nÄgons öron men jag bara var och det var just precis det jag behövde. Jag lÀste, tog lÄnga sköna promenader, Ät gott, sov lÀnge ibland flera gÄnger och bara njöt av att bara vara och absolut inte hade nÄgra "mÄsten". 
 
 
Höstterminen avslutades ju i minst 200km/h. Höll pÄ att gÄ sönder av allt som man bara var tvungen att hinna med innan jullovet. VÄrterminen startade ocksÄ i över 200km/h, dessutom skulle utvecklingssamtalen ocksÄ bokas in med förÀldrarna och förutom det Àven tolkar. Allt bara drar ihop sig inom mig nÀr jag tÀnker pÄ det. 
 
 
 
Förra helgen satt jag med elevernas IUP alltsÄ de elever som jag inte hann med att skriva under arbetsveckan. Det vill sÀga att det i slutÀndan blev att jag satt med nÀstan alla elevers IUP under helgen. Under skolveckan Àr det svÄrt bara att fÄ tiden till att rÀcka till för att planera lektionerna och all annan administration som ska göras.
 
Ibland kommer tankarna om att bara sluta, göra nÄgot annat för det har blivit sÄ mycket mera bara under de sista Ären och det verkar inte finnas nÄgon botten för var det ska sluta. Det Àr som om alla tror att det som ingen annan kan göra det ska vi lÀrare göra. Ingenting tas bort för det nya, vÄr tid ses som om den vore gjord av resÄr. Men resÄren brukar ju Àven den spricka och gÄ sönder till slut. 
 
 
 
NÄgonting positivt Àr att pendla har faktiskt blivit lite lÀttare eftersom det nu finns fler sÄ kallade snabbtÄg och jag behöver vÀldigt sÀllan stÄ lÀnge och vÀnta pÄ tÄget, men fortfarande dras SL med mÄnga problem som t ex signalfel, spÄrspring osv. NÀr fasiken ska folk fatta att de ingenting har att göra pÄ spÄret. Det drabbar ju sÄ mÄnga mÀnniskor som bara lÀngtar efter att fÄ komma hem efter en lÄng dag pÄ jobbet.
 
 
 
Söker inte aktivt varken efter lÀgenhet eller nytt jobb just nu men hÄller bÄde ögon och öron öppna ifall att ...
 
 
 
 
MĂ„ste bara berĂ€tta, idag var det för första gĂ„ngen jag nĂ„gonsin har fĂ„tt ett klagobrev frĂ„n nĂ„gon annan hyresgĂ€st 😳. Nu verkar det ju inte som om den Ă€r riktad direkt till mig utan till oss alla boende i huset. Men i alla fall!!! Vet att det Ă€r nĂ„gon, absolut inte jag, som ibland tycks fĂ„ nĂ„got ryck med att slĂ„ in nĂ„gon spik eller nĂ„t (?) sent pĂ„ kvĂ€llarna. Men Ă€ven jag stiger upp tidigt pĂ„ morgnarna ... 
 
 
 
Undrar om jag törs gÄ lÀgga mig, börjar ju hosta sÄ fort jag lÀgger ner huvudet pÄ kudden?! 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 

1 kommentarer

Gunsan

25 Jan 2018 20:29

Fy 17 vÀnnen, dt Àr lika illa i skolan som i omsorgen. Inte konstigt att folk gÄr in i den sk vÀggen. Hemskt, man mÄste ju kÀnna att man göra ett bra jobb, vara nöjd m arbetsdagen nÀr man slutar. Inte behöva sitta helger hemma pÄ fritiden, lr jobba över titt som tÀtt :-/ Jag förstÄr att du inte har energi att söka vare sig jobb lr bostad. Du kan ta tag i det nÀr du Àr i fas s a s. :-)
Va rÀdd om dej, Tack för fina bilder.
Stor varm kram <3

Svar: Det verkar som det Ă€r lika illa vilket jobb man Ă€n tittar pĂ„ idag. Kanske dĂ€rför ocksĂ„ det ser ut som det gör i samhĂ€llet. Ingen har tillrĂ€ckligt med energi pch ork för att göra nĂ„got Ă„t det eller ens orka uppfatta att det Ă€r som det Ă€r 😳Tack för att du gillar mina foton 😘
Nu ska jag försöka bota den hÀr envisa förkylningshostan jag dragits med ett bra tag.
Ser att det hĂ€nder en hel del positivt runt dig. Du fĂ„r gratta dottern frĂ„n mig ❀
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej