Måste ju börja med att säga att de här sista veckorna har varit en ren och skär pärs. Ni som läst vet att jag skrev i mitt förra inlägg att jag funderade på om jag skulle få sova något på grund av hostan. Det blev värre!!!
 
 
Jag gick till jobbet trots att jag knappt fick sova en blund, men till slut säger ju kroppen "näe nu får du allt
ge dig!!" All energi försvann och jag orkade knappt upp ur sängen. Stannade hemma två dagar och trodde i min enfald att det skulle räcka!!! Men var ju ändå tvungen att försöka jobba sen eftersom jag hade utvecklingssamtal inbokade, med tolk dessutom. 
 
Och vad händer?? De som jag hade inbokade med tolk kom inte, ja en kom men det var så dags då för deras inbokade tid hade varit för ett tag sedan och jag hade skickat i väg tolken! Den andra hörde inte ens av sig! Då kände jag mig verkligen lägre än låg. Där hade jag tagit mig i kragen och tagit mig till jobbet trots att jag vet att jag egentligen borde ha stannat hemma nedbäddad i min säng med en massa medikament att försöka bota mig med. 
 
 
Jag fortsatte så en vecka till, gick till jobbet då jag hade utvecklingssamtal och de andra dagarna stannade jag hemma. Det var så många föräldrar som inte kom så nu har jag utvecklingssamtal i några veckor till! Det är konstigt men alla föräldrar vill ha tid efter att de har slutat jobbet ( kanske inte så konstigt egentligen) men tror de att jag bor på skolan kan man ju undra... Varför ska jag arbeta efter min ordinarie arbetstid, som det är nu får man ju aldrig tillbaka den övertiden varken i tid eller pengar.  Och det är ju i deras intresse att få reda på hur det går för deras barn ... eller?! 
 
 
Fortfarande är jag inte frisk, har en envis hosta som heter duga. Ibland hostar jag så att jag spyr. Det värsta tycker jag just nu är denna resa med tågen. Sitter och hostar och snörvlar och får en massa ogillande blickar trots att vi är ganska många som håller på på samma sätt. Och det bästa är, ja det finns faktiskt något positivt också, ☺️😊 det är att man får sitta ganska ensam, ingen trängsel direkt runt mig. 
 
När man ligger hemma och är sjuk hinner man ju vara en hel del ute på nätet och då speciellt på Fb. Såg ett inslag där några barn i 10-13 årsåldern fick gissa vad ett kasettband kunde vara. Jag skrattade så tårarna rann när det skulle gissa på hur man hade använt dem. Tänk att man är så gammal och tekniken gått framåt så att dessa kasettband redan blivit något av gamla reliker. Snart finns de väl på museum. 😳 Kanske de redan finns där! 
 
 
Jag kom att tänka på då jag fick min första kassettbandspelare och satt och spelade in från radion med micken precis vid högtalarna. Alla var tvugna att vara knäpptysta så att de inte skulle höras. Det blev till att spela in många gånger för alltid var det någon som harklade till eller fnittrade eller i alla fall gav ifrån sig ljud så att det inte blev bra. Som tur var fick jag ganska  snabbt en radiokassettbandspelare och det var ju toppen för då kunde man ju spela in direkt från radion. Vet inte hur mycket kassettband man spelade in men jag hade ett skåp fullt med kassettband. Undrar vart alla dessa kasettband är nu?
 
 
Just nu spelas ju låten "Perfect" med Ed Sheeran väldigt mycket på Fb och jag är väl en av dem som lägger ut den då och då eftersom jag gillar den (väldigt mycket) . Och när vi nu talar om kassettband så kommer jag ihåg att om jag gillade någon låt kunde jag sitta och spela in en och samma låt flera gånger i rad på ett och samma kassettband! Allt för att slippa hålla på att spola fram och tillbaka vilket i sig gjorde att bandet till slut kunde gå sönder (helt enkel nöttes sönder!) Smart! Eller hur? 😎
 
Men det som till slut hände, hur bra låten än var, så blev man less och till slut fick kassettbandet bara ligga där och ingen spelade den. Så jag är ganska säker på att om jag idag hade haft en radiokassettbandspelare skulle jag säkert ha spelat in Perfect ett X antal gånger och sedan lyssnat på den en hel massa gånger och sedan aldrig mer. Ja efter ett par år kanske man skulle lyssna på den igen och få den där nostagikänslan man idag kan få då man återigen lyssnar på "gamla godingar" från den tiden det begav sig.  
 
Oj, det här blev ett ganska långt inlägg! Hoppas att ni orkade läsa ☺️
 
Ha det!
 
Kram 💞
Utvecklingssamtal, tolk, kassettband, kassettbandspelare,

1 kommentarer

Gunsan

06 Feb 2018 21:56

Låter som den förkylningen jag åkte på. Fruktansvärd, vilken hosta ! Tycker det räcker m elände nu, för både dej o mej. Men så respektlöst av föräldrarna, att inte komma. Inte ens ge återbud lr en ursäkt :-/ Det borde stå i infon att din tid är värdefull oxå så att utebli är respektlöst. Finns folk t allt ! Va rädd om dej. <3 Kram

Kommentera

Publiceras ej