Skönt med helg och inatt sov jag drömlöst (vad jag vet) till klockan nÀstan var 11!  Behövde nog den sömnen eftersom jag inte har sovit sÄ bra under de senaste veckorna. Drömmer fruktansvÀrda drömmar som jag vaknar ur mitt i natten med bankande hjÀrta, men fastÀn jag Àr sÄ rÀdd kommer jag inte ihÄg vad det Àr jag drömmer om, bara kÀnslan. Men bara det Àr nog för att det ska vara svÄrt att somna om igen.
 
     Det var sÄ dramatiskt och vackert dÄ solens strÄlar reflekterades i molnet
     sÄ att det nÀstan sÄg ut som en till sol för att i nÀsta stund likna en regnbÄge.
 
 
 
Tog ett uppehÄll i mediterandet, mÄste nog börja med det igen. Som jag kommer ihÄg sov jag betydligt bÀttre dÄ jag gjorde det, i alla fall kommer jag inte ihÄg att jag drömde sÄ otÀckt dÄ. 
 
Ute börjar det synas att det Ă€r höst med fler och fler fĂ€rgglada löv och mer nedfallna löv pĂ„ marken. Det Ă€r ganska skönt ute, ingen kyla Ă€n sĂ„ lĂ€nge faktiskt ganska behagligt dĂ„ det inte regnar. Men jag fĂ„r tĂ€nka pĂ„ att regnet gör vĂ€l sĂ„ att jag kanske kan hitta mig lite svamp i helgen â˜ș
 
 Vissa kan fÄ sina "namn" att se ut som konst. 
 
PÄ jobbet Àr det inte sÄ bra. Min klass Àr bra men i övrigt ... Alla Àr stressade och mÄnga Àr sjuka. Alldeles för fÄ ordinarie personal. Det kÀnns enbart jobbigt att ta sig till jobbet just nu och det Àr med stor möda jag tÀnker varje dag "Idag  kommer det att bli en bra dag!"
 
Tog en promenad till koloniodlingarna bredvid mitt jobb.
Man kan Àven se dÀr att hösten Àr pÄ gÄng. Inte för att det blev nÄgot 
foto, men det var massor av bÀr som bara vÀntade pÄ att bli plockade. 
 
Ja jag har skickat ivÀg nÄgra arbetsansökningar men inte fÄtt nÄgra svar ... inte Àn i alla fall.
 
DÄ jag stod pÄ perrongen och vÀntade pÄ tÄget fick jag se nÄgot jag trodde först var ett konstigt moln! 
Kan ni se vad det Ă€r? 😊
 
 
Ha det! 
 
Kram 💞 😘
 
 

3 kommentarer

Sandra Rosén Dahlgren

23 Sep 2017 19:33

Jobbigt med mardrömmarna! SvÄrt att försöka analysera nÄgot man inte kommer ihÄg ocksÄ :/! Snyggt klotter! Höstbilderna ocksÄ riktigt fina. Och svara luftballong pÄ frÄgan ;)

Svar: Tack för responsen! â˜ș Jag hĂ„ller med, men i mitt fall tror jag, bara tror, att det nog just nu Ă€r den enorma stressen pĂ„ jobbet som ger mig mardrömmarna. Du sĂ„g den kanske direkt 😊 Stod en stund sjĂ€lv och tittade innan jag förstod vad det var đŸ€”â˜ș
Ann-Catrin

Gunsan

25 Sep 2017 19:02

Luftballong ! :-D Vackra bilder bjuder du pÄ, tack.
Trist att det ska vara sÄ stressigt inom mÄnga yrkesomrÄden, o dÄ oftast pga personalbrist. HÄller ff tummen för dej att det ska finnas ett annat jobb t dej. Hur har det gÄtt m lgh ?Ingen tur Àn ? Jag tÀnkte pÄ dina mardrömmar, har inte du en drömfÄngare över sÀngen ...har för mej det. Var rÀdd om dej. Kram <3

Svar: Tack! 😍 Det var nog bara jag som var trög och inte sĂ„g vad det var pĂ„ en gĂ„ng 😊😳Ja fy fasiken vilken stress det Ă€r nu. Vart tog de vĂ€gen alla ord om förbĂ€ttringar av lĂ€rares arbetssituation. Har inte sett röken av dem Ă€n đŸ˜•đŸ€”
Ja jag har en drömfĂ„ngare men hĂ€ngde den i fönstret, men jag kanske borde flytta pĂ„ den!? Det var ju den jag köpte dĂ„ du var hit till Stockholm â˜ș
Ha det bra! Kram 💞
Ann-Catrin

Gunsan

07 Oct 2017 13:24

Jag hĂ€ngde min i fönstret oxĂ„ först...men sĂ„ lĂ€ste jag nĂ„nstans att det var inte bra. Över sĂ€ngen Ă€r bĂ€st :-) Flytta den du ! Jag tĂ€nker pĂ„ dej ska du veta. <3
Kram.

Svar: Tack vĂ€nnen! TĂ€nker Ă€ven pĂ„ dig 😘Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej