Det har hunnit bli ny månad sedan jag skrev här sist och jag ser ingen ljusning då det gäller stressen på jobbet. Trodde för ett tag att efter det att man gjort bort utvecklingssamtalen att det skulle både kännas och bli bättre. Men icke! 
 
Varje år är det samma förbaskade skit! Föräldrar kommer inte till samtalen, några ringer just innan bokad tid och säger att de inte kan komma, andra hör inte ens av sig och sedan finns det de som bara vill ha tider efter kl. 17.00 (alltså efter min arbetstid). Sedan förra året ger jag inte tider för samtal efter det att min arbetsdag är slut. Är de intresserade får de komma på de tider jag arbetar. Arbetar redan nu alldeles för mycket. 
 
Just nu är det väldigt slitsamt på jobbet. All den energi jag hade sparat ihop under semestern är redan nu efter bara någon vecka helt "puts väck!". För lite personal både på fritids och i skolan och det är ett tag sedan jag såg en annons om att skolan överhuvudtaget söker personal! Det här läsåret är jag inne på det sjätte året som anställd här men nu säger jag bara "enough is enough!" Måttet är helt enkelt rågat när man inte ens orkar vara ledig. Har sovit och sovit och ändå känner jag mig så jäkla trött och less. Och vi är bara inne i september månad! 
 
Någontinting positivt att tänka på just nu är att jag ska iväg och titta på en lägenhet som ligger bra till och som hyrs ut på lång sikt. Nu är det bara att hoppas på att jag gillar den IRL och att jag därefter blir godkänd som hyresgäst. 
 
När det gäller jobb så fortsätter jag att skicka in ansökningar men det blir inte så många eftersom jag väljer med stor omsorg de tjänster jag söker. Förhoppningsvis får jag napp snart. Ni håller väl tummarna?!
 
Här är lite foton från dotterns bröllop:
 
 
 Mina fina barn och barnbarn ❤️❤️❤️
 
 
 
 
 
 
 
 
Att lämna kameran oövervakad kan resultera i sånt här 😊🤔
 
 En studie i brud(vals) tango ☺️
 
Det var allt för den här gången. Vete sjuttsingen när jag har tid med att skriva något här igen. Men tills dess ...
 
Ha det!
 
Kram 💞
 

1 kommentarer

Gunsan

18 Sep 2017 12:09

Fina bilder :-)
Jag förstår att du tröttnar, så jäkla otacksamt...så respektlöst av dessa föräldrar. Din tid är värd lika mycket som deras. FY!!! Håller tummen för att lgh blir bra o du får den (Y) Kram om <3

Svar: Ja det är som om inte vår tid är värdefull. Men nu är jag stenhård med tiderna 🙃 Var och tittade på lägenheten, den var fin och nära till jobbet skulle jag ha haft ca 5 minuter. Men jag gillade inte riktigt planlösningen så den gick vidare. Har nog mer eller mindre börjat fundera på en bostadsrätt. Om jag räknar med att ha råd att betala dessa andrahandshyror borde jag ju rimligtvis kunna betala det istället till mig själv genom att köpa en lägenhet 🤔
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej