Spelade i helgen på V75 tillsammans med ett par kollegor. Om vi blev rika? Nejdå, inte på långa vägar men vi försökte ☺️ Kanske det blir en fortsättning, men det får vi se. Spelade en hel del förut på lotto och stryktipset men det är för en hel livstid sedan, känns det som i alla fall.
 
 
Jag vet inte om jag har berättat om då jag spelade på lotto för i mina ögon stora pengar. Endast en gång!  Hade hittat en bok med lottosystem, mitt X hade redan en bok med system för stryktipset så jag tänkte varför inte och köpte den för lotto. Mitt X skrattade för han trodde inte på system för lotto för så mycket pengar hade inte jag att spela för. Men jag var bergsäker på att nu, nu skulle jag bli rik, väldigt rik! 
 
Xet brukade spela en hel del men då mest på stryktipset, ensam och i lag med andra. De brukade vinna ganska ofta men då satt han ofta med dessa kuponger och läste om matcher, så intresserad var inte jag.  Han har och hade aldrig trott på lotto trots att jag hade vunnit några gånger, inte så mycket men tillräckligt mycket för att jag skulle fortsätta. Tills ...
 
En dag sa han att han ville överbevisa för mig att det inte går att vinna stort på lotto inte i alla fall genom att använda sig av systemboken jag hade köpt. Jag fick ganska många hundringar att spela för och började se efter ett system. Till slut trodde jag mig ha hittat ett bra system som skulle ge mig en hel del pengar...
 
När dagen för dragningen kom var jag speedad som sjutton och gick bara och väntade på att siffrorna skulle dras. Fy fasiken vilken lång dag det var.  Xet skrattade och tråkade mig hela dagen och jag sa bara "vänta du, innan kvällen kanske det visar sig att du är gift med en miljonär! Och fortsätter du så här kanske du inte får se något av dem!"
 
 
När dragningen hade varit hade jag vunnit ...
 
 
 
...någta fjuttiga tior, tror att det blev kring 28 eller 30kr x 4! 
 
Efter det var jag botad från speldjävulen för många år framöver. Tror att jag har lämnat in någon enstaka talong åren efter det, men de är nog lätt räknade på en hand. 
 
Från en sak till en annan.
 
Fick besked om min nya lön i fredags. Om man ska gå efter vad jag fick så är de verkligen inte intresserade av att ha mig kvar. Så nu fortsätter sökande efter ett nytt jobb med ett bättre löneläge. Och får jag en tjänst nu så lämnar jag mina elever mitt i läsåret. Gillar inte riktigt tanken, men min nuvarande arbetsgivare tvingar mig till det här med deras lönebud som är mer eller mindre ett skämt. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 

1 kommentarer

Gunsan

25 Oct 2017 21:51

När det inte sätts värde på det jobb man utför, utan man får en löjeväckande löneförhöjning så förtjänar dom inte ha oss som personal.Håller på dej. Tycker att det saknas lärare lite varstans. Lycka till.
Kram <3

Kommentera

Publiceras ej