Oktober! Oj vad tiden går fort, nyss var det ju september. Lite svårt att hänga med i svängarna. Alldeles för lite fritid och alldeles för mycket jobb som gör att i varje fall jag inte orkar riktigt med att njuta av fritiden. För det mesta sover jag bort den just nu, orkar inte tänka på annat.
 
 
Jag försöker vara ute i skogen för att spana efter svamp, men tyvärr verkar jag inte ha någon tur med svamp och att meditera verkar inte heller göra någon nytta. Och att skriva här ...
 
 
Från början fyllde mitt bloggskrivande ett syfte i mitt liv. Drömde faktiskt om att jag kanske en dag skulle ge ut en bok som till exempel "Dagarna i mitt liv", men vem skulle läsa den! Så den tanken har jag lagt på hyllan. Fast jag lade bort tanken om boken ganska snabbt så fortsatte jag att skriva här. Jag skrev ibland om bland annat om minnen jag blev påmind då jag hamnade i olika situationer i nutid. Ibland blev det ungefär som en dagbok över mitt liv, andra gånger har jag skrivit om smärta, hjärta och avsked, mina tankar och funderingar om det som händer i mitt liv. Ett tag blev det ju nästan enbart foton då jag köpte min första digitalkamera och överväldigades av hur allt blev sedd liksom ur en annan vinkel via linsen. 
 
 
Men nu vet jag faktiskt inte. Jag har skrivit min blogg i nästan 8 år, i december. Inte riktigt klokt vad åren har gått fort men mycket har förändrats sedan det där första inlägget för så länge sedan, både inom mig och det som händer runt om i mitt liv och tur är väl det på sätt och vis.
 
 
Skrivklådan jag brukade få förut då jag inte hade skrivit på ett tag har jag nog tappat för längesedan och det har varit svårt att hitta tillbaka den. Jag har nog inte hittat den än och har svårt idag att tänka mig att jag någonsin kommer att finna den igen. 
 
 
Kommer nog att ta mig en liten paus härifrån, möjligtvis att jag lägger in lite foton som jag har lovat att lägga in redan i tidigare inlägg. Vi får se hur det går....
 
Tills dess
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 

1 kommentarer

Gunsan

19 Oct 2017 18:51

Ja du, tiden går o den förändras o vi m den...lr vad säger man ? Jag kan iaf bara hålla m dej, bloggar inte heller lika mycket som förr. Hur många å jag hållit på vet jag inte, 7 kke ? Det spelar ingen roll, vi skriver när vi känner för det. Och jag hoppas att du gör det snart. Vet att du har mycket kvar att berätta. Var rädd om dej. Kram<3

Svar: Ja det var nog vad jag tänkte ☺️. Det är en lång tid vi har skrivit, kommer ännu ihåg de staplande stegen vi tog inne på EK 😎. Håller med dig om att visst har jag kanske mycket att skriva om än men det är inspirationen som inte infinner sig så ofta som tidigare. Men behovet av att skriva av sig kommer nog aldrig att försvinna helt så du får nog stå ut med mig ett tag till. Kanske bara inte så ofta ☺️Hoppas det nu går vägen för dig med det du gör. Sköt om dig. Puss & kram 😘
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej