Efter en helg med vackert väder startade inte den nya veckan någe vidare bra. Snö och iskalla vindar!! Så i morse åkte den lite tjockare jackan på igen. Jag som hade tvättat den i lördags för att kunna hänga undan den!! Svårt att tro att vi är inne i maj. 
 
Skönt att ha första arbetsdagen avklarad men bäst känns det då onsdagens arbetspass är över, då är det ju bara två dagar kvar till helg.
 
Idag hade jag tur! Efter måndagsmötet som inte varade så länge ovanligt nog gick jag och började röja upp i klassrummet. Hann inte riktigt med att göra det i förra veckan. Blir mycket papper och annat skräp kvar efter det att man har varit sjuk. Så nu är det gjort, sedan satte jag mig och rättade lite i elevernas böcker, ligger alltid efter med det. Tänkte att jag skulle sitta en liten stund med det.
 
Hörde i bakgrunden skrik och skratt från fritids och jag visste att kollegan i paralellklassen hade möte med någon förälder. Trodde nog att hon skulle titta in till mig och säga hejdå då hon skulle gå hem. Mest troligen trodde nog hon att jag redan hade gått hem eftersom helt plötsligt öppnas dörren och en annan kollega tittade in hos mig. Hon utbrast " Men har inte du gått hem än??" Jag tittade förvånat på henne och frågade hur mycket klockan var. Klockan var kvart i sex!!! Jag som hade tänkt ta mig hemåt ungefär vid fem-tiden.
 
Skulle hon inte ha kommit då så hade jag nog kanske suttit där än ☺️. Men det var ganska skönt, lungt och tyst hade det också blivit. Tror nog att man också blir lite lurad av ljuset, för inte trodde jag att klockan var så mycket. Jag skyndade mig att packa ihop och vi fick sällskap av varandra på tåget hem. 
 
Nu känner jag mig ganska slut och går nog och lägger mig strax ska ju upp tidigt i morgon igen.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 

1 kommentarer

Gunsan

09 May 2017 14:45

Härligt m ljusare tider :-) Men vete katten va all snö kom ifrån, vi är ju för fasen i maj ! Tror det snöat lite varstans inatt/dag. Blääää. Kallt o usket e de även om solen skiner.
Ha de gott <3
Kramar om.

Kommentera

Publiceras ej