Det har verkligen varit behövligt med ledigheten. Har promenerat, ätit, sovit och bara varit, helt enkelt njutit av att vara ledig. Det enda jag inte har gjort är att prata med någon, ja med kassörskan i affären men det är det enda. Om jag saknat någon att prata med? Näe, kan inte påstå det, ibland är det bara så skönt med tystnaden, inte känna kravet av att man måste säga något. Men det är klart, det får ju inte vara för länge. Nu är det inte länge kvar till den långa ledigheten börjar och efter den här ledigheten orkar jag vänta lite till. 
 
På tal om annat så har jag ju tidigare skrivit om att jag sporadiskt är ut på datingsajter med sporadiskt menar jag väldigt sällan. Är lite less på alla dessa inviter om chatt, chatt som inte leder någon vart. Bättre då att helt enkelt låta bli tycker jag. Retade ju tidigare upp mig på dessa daitingsajter som uppmuntrade till otrohet(?). Varför ha ett förhållande om man ändå tänkt vara otrogen. Helt sjukt i mina ögon.
 
Igår fick jag ett SMS meddelande : Vill du sexa lite i helgen? Och därunder stod det vidare om att nu äntligen fanns GETaFLING i Sverige! Det som retar och oroar mig är att jag nu ska börja få en massa sådana här SMS-meddelanden på min mobil!!! Är det inte tillräckligt med de som skickas via mail eller alla dessa j*la försäljare som ringer stup i kvarten!!! Är ett bra tag sedan jag slutade svara på telefonnummer jag inte känner, svarar bara på sådana då jag vet om att någon ska ringa. 
 
Det som retade mig mest med det här sms-meddelandet är ordvalet, "Vill du sexa lite i helgen?". Jag vet vad ordet betyder, men som jag uppfattar och tror är det inte den betydelsen som ligger i den frågan. Känns snarare ganska vulgärt ( inte ofta jag använder det uttrycket) och ganska plumpt. Tror de att bara för att man är singel är desperat på något sätt? Lockar i varje fall inte mig snarare får den mig att bli mer fundersam om vad för män jag kan komma att finna där och om jag tror rätt så misstänker jag att de är sådana som jag inte har något intresse av.
 
Om det ska vara en reklam för en datingsajt borde det väl ändå använda sig av andra uttryck. Och inte som SMS, i varje fall inte i min mobil!!! 
 
 
Ha det! 
 
 
 

 

2 kommentarer

Mariann

28 May 2017 19:49

Hej
Skulle verkligen önska det fanns någon dejtingsida där det enbart fanns singlar. Finns ju de som påstår sig vara det men efter lite längre kontakt så visar sig motsatsen . Sedan sidor som uppmanar till otrohet. Helt sjukt.

Detta med telefonen är ju hemskt!! Nu senaste tiden dessa samtal från Somalia. I natt ringde min mobil :(
Trist det har blivit med allt man ska hålla koll på .

Svar: Ja det önskar jag med. Min fd sambo var ju ut på datingsajter och utgav sig för att vara singel, inte roligt då jag kom på honom 😕 Då tog också kärleken slut. Vi träffades via en datingsajt. Har också gjort den erfarenheten att några visat sig ha sambos eller fruar efter ett tag. Nu för tiden litar jag på ödet, att han ska visa sig så att säga irl en dag. Har en misstanke om att jag nog får vänta länge på honom ☺️. Jag har Truecaller på min telefon, men tydligen hinner den inte riktigt med att uppdatera alla konstiga telefonnummer.. Håller med om att det är väldigt trist på att man måste hålla koll på nästan precis allt nuförtiden
Ann-Catrin

Mariann

30 May 2017 22:37

Det är trist och tråkigt när man inte är ärlig i sina avsikter. Trist och tråkigt när det blir dubbelspel :(
Att träffa någon irl är klart bäst.Det håller jag verkligen med om . Då är det förhoppningsvis lättare att själv bilda uppfattning om personen i fråga.
Känns som det var bättre förr då träffades man mer naturligt. Nu vill man vara mer anonym och kanske bygga upp en person som man egentligen inte är.
En del sätter in kort som är rätt missvisande . SÅ när man träffar dem så är de betydligt äldre eller på annat
sätt olik sig.
Fast de finns ju ändå de som träffats via dejtingsidor och allt stämmer .
Lycka till .

Kommentera

Publiceras ej