Lite lurigt med vÀdret Àr det verkligen just nu, ena minuten Àr det sol och ganska sÄ varmt och i nÀsta sÄ snöar det för fullt. Det var vad som hÀnde dÄ jag gick hem idag. DÄ tÄget kom fram till Vh sÄ sken solen sÄ vackert och precis dÄ jag klev av tÄget började det att hagla för fullt som sedan övergick till stora lapphandskar. PÄ bara nÄgra minuter var det helvitt pÄ marken. 
 
 
 
TvÀttade min vinterjacka i lördags i tron om att jag skulle fÄ lÀgga undan den för den hÀr sÀsongen. Tur att jag inte hann lÀngre med den Àn till garderoben i hallen för i mÄndags fick jag ta pÄ mig den och lÀr nog fÄ ha pÄ mig den ett tag till. Kanske att det inte ens Àr lönt att plocka undan den i Är.
 
Jag har ju berÀttat tidigare om att jag brukar sitta och titta pÄ mÀnniskor ( i smyg) alltsÄ inte stirra, dÄ jag sitter pÄ tÄget och fundera och fantisera över vilka de Àr. Ni vet sÄnt dÀr som t ex om vad de brukar göra dÄ de kommer hem, om de har en familj som vÀntar dÀr hemma, vad de kommer att Àta till middag osv. 
 
En dag, ja det Àr ju ett tag sedan sÄ lade jag helt plötsligt mÀrke till att en man alltid tittade pÄ mig liksom av en hÀndelse. SvÄrt att förklara men varje gÄng mina ögon riktades mot honom sÄ tittade han liksom bort pÄ en gÄng och dÄ jag kikade i smyg pÄ honom kunde jag se hur han spanade in mig. Efter det började jag lÀgga mÀrke till honom och sÄg t ex att han klev pÄ tÄget nÄgon station efter mig. Jag började Àven lÀgga mÀrke till att det var vissa dagar han Äkte samtidigt som mig och efter ett tag hÀnde det sÄ gott som varje dag.
 
En dag dÄ jag och ett par kollegor satt i personalrummet och svamlade om en massa saker berÀttade jag om det hÀr för dem, mer som en rolig hÀndelse som kan hÀnda dÄ man pendlar varje dag till jobbet. Reaktionerna frÄn kollegerna blev inte det som jag hade vÀntat mig. Jag trodde att de bara skulle skratta och tycka att det var en rolig historia. Visst, de skrattade men de blev dessutom eld och lÄgor och tyckte att sjÀlvklart skulle jag ta kontakt med mannen och började ge mig en massa rÄd och tips om hur jag skulle gÄ till vÀga. Jag kan sÀga att mÄnga av tipsen skulle kunna vara genomförbara men sedan fanns det sÄdana dÀr tips som jag aldrig i mitt liv ens skulle vÄga tÀnka pÄ att göra.
 
 
NÀr jag nÀsta dag Äkte med tÄget blev jag ganska full i skratt dÄ mannen i frÄga klev pÄ tÄget med tanken pÄ alla goda tips jag hade fÄtt av mina kollegor. Jag tog mig verkligen tid att titta och se om det verkligen var sÄ att han spanade in pÄ mig. Ni vet den dÀr kÀnslan som man kan fÄ ibland "kanske har jag inbillat mig" men som jag kunde se sÄ hade jag inte det.  
 
Jag satt och klurade pÄ vilket av tipsen jag skulle vÄga mig pÄ. DÄ vi hade kommit fram till Södra station dÀr Àven han kliver av hade jag nÀstan bestÀmt mig men "ballade ur" dÄ jag gick fram till dörren. Jag Àr nog en ganska blyg och rÀtt sÄ feg "skit" nÀr allt kommer omkring. Sedan att inte förglömma vad som hÀnde dÄ den dÀr andra mannen som jag berÀttade om för nÄt Är sedan i ett inlÀgg bjöd ut mig. Det blev ju en katastrof och det misstaget vill jag absolut inte göra om. 
 
Men men, kanske jag till slut lyckas fÄ upp modet till en första kontakt men till dess nöjer jag mig med att bara spana in honom vilket bara det Àr rÀtt sÄ spÀnnande. För han ser ut att vara trevlig och ser rÀtt sÄ bra ut om man nu ska nÀmna nÄgot om hans utseende. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 

2 kommentarer

Gunsan

11 May 2017 00:10

Åh, ja men va spĂ€nnande. Intressant att fĂ„ höra vidare om vad som hĂ€nder :-) Han kke tar kontakt m dej...nu hĂ„ller du oss uppdaterade..Ok? :-D VĂ€dret Ă€r bara för sorgligt, vi e ju för katten i maj.Och bor dĂ€r vi gör..uppĂ„t i landet har jag sett bilder pĂ„ att de ligger rĂ€tt mycket snö ff. Det Ă€r ju vanligt dĂ€r, men hĂ€r kan vi ju faktiskt ha de riktigt varmt o skönt nu....BlÀÀÀ.
De e som de e...vi hÄller tummen för bÀttre tider bÄde dÄ de gÀller vÀder o spanande mÀn ;-)
Kram <3

Svar: Det lĂ€r nog bli spĂ€nning pĂ„ hĂ„ll ett bra tag, troligen tills han i sĂ„ fall tar kontakt. Tycker att det nĂ€stan ger mer just nu att bara ha en man pĂ„ spaning. Är nog inte riktigt redo för nĂ„gon i mitt liv, ja dĂ„ skulle det dĂ„ vara om jag blev sjuk. DĂ„ Ă€r saknaden som störst 😊 Idag var det rĂ€tt sĂ„ skönt ute, sol och nĂ„gra plusgrader och ingen snö â˜ș HĂ„ller tummarna att det gĂ„r Ă„t rĂ€tt hĂ„ll för din del.
Hoppas att du fĂ„r en skön helg! Kram 💞
Ann-Catrin

Mariann

11 May 2017 10:20

Hej
LÀser ganska ofta det du skriver. SpÀnnande med ett trevligt "spanobjekt" det gillas Àven av en annan singel !

Svar: Javisst ger det lite krydda till livet 😊 Tror pĂ„ nĂ„t sĂ€tt efter nĂ„gra olyckliga turer med mĂ€n att de fĂ„r vara lite spĂ€nning pĂ„ hĂ„ll ett tag till 😎 Kul att du lĂ€ser min blogg och att vi har nĂ„got gemensamt. â˜ș
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej