... ska jag ge boken "Äntligen icke rökare! det enkla sättet att sluta röka" skriven av Allen Carr. Förra gången så slutade jag röka utan problem. Hade inte ens några speciellt krävande abstinensbesvär. Nu har jag bestämt mig för att sluta röka igen och den här gången ska jag verkligen ta till mig Allen Carrs råd på allvar "Prova inte ens att ta ett endaste bloss efter det du har slutat". Rådet som jag tyvärr inte tog på riktigt allvar förra gången, tyckte ju inte ens att det smakade bra bara äckligt. 
 
Läser boken för fullt nu och har troligen läst klart till slutet av veckan och då ska jag nog ha kommit dithän att jag fimpar och förhoppningsfullt då för gott. Känner att nu har jag fått nog av att vara en missbrukare för det är ju det man är, av värsta sorten till och med.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 

1 kommentarer

Gunsan

31 May 2017 16:19

Håller tummen för dej, men om det hjälper att läsa boken vet jag inte.
Jag tror att det är så enkelt som att man måste bestämma sej. Och då menar jag verkligen ha bestämt sej, va redo (Y)
Funkade hur bra som helst för min del, utan ngr hjälpmedel. 6,5 år sen nu.
Inte ett dugg sugen på cig.
Min dotter har inte rökt sen i början på mars, säger hon.
Och jag har ingen anledning att misstro henne.
Jag håller både tummar å tår, vet att du fixar det här...när du är redo :-)
Kram <3

Svar: Tack! ☺️ Att bara läsa boken räcker nog inte, viljan att sluta måste ju också på något sätt också finnas där tror jag också. Att vilja sluta finns nog hos de flesta rökare och just nu känns det väldigt mycket för mig, men jag tror att boken hjälper mig mentalt. Den är väldigt bra. Du får hälsa dottern att jag håller tummarna för henne att det ska gå vägen för henne.Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej