Jag lÄter kanske ganska tjatig med mina inlÀgg om alla dessa tÄgförseningar men det Àr en rÀtt sÄ stor del av mitt liv som pÄverkas. En normal dag sÄ spenderar jag minst tre timmar per dag till och frÄn jobbet men blir det förseningar sÄ ökar ju timantalet pÄ tÄg och perronger oftast ganska drastiskt. Med enkel matematik sÄ kan man ju enkelt konstatera att antalet timmar jag fÄr spendera pÄ tÄg och perronger vid förseningar gör att jag har mindre tid hemmavid. Och vem vill ha det sÄ om jag fÄr frÄga! 
 
Idag var det igen förseningar. Det var bomfel (nÄgot nytt att lÀgga till listan), följdförseningar efter tidigare trafikstopp pÄ grund av obehöriga pÄ spÄret och som vanligt Àven signalfel. Man tycker ju att det borde finnas nÄgot som kan stoppa obehöriga pÄ spÄret (och jag hoppas ju att om de fÄr tag pÄ dessa personer fÄr skyhöga böter) och för att inte tala om alla dessa signalfel, finns det verkligen inget som kan göras för att ÄtgÀrda detta sÄ att det inte hÀnder som nu, nÀstan dagligen!!
 
NÀr jag gick förbi displayen för pendeltÄgstrafiken lÀste jag först fel pÄ bomfel och lÀste bomb. Faktiskt att hjÀrtat flög upp i halsen dÄ, men sÄg ganska snabbt fellÀsningen. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej