Hm ... det är väl typiskt i alla fall mig. Prick klockan 5.15 slog jag upp mina blå och inte har jag kunnat somna om. Låg kvar en stund i sängen, lyssnade på min senaste bok jag läser på Spotify. Bästa abonnemang jag någonsin satsat på. Vet inte hur många böcker jag lyssnat på under den tid jag har haft den, men ett är säkert och det är att jag aldrig skulle ha haft råd att köpa alla dessa böcker eller haft tid att springa på biblioteket för att låna så många böcker. 
 
Nu sitter jag på balkongen med mitt morgonkaffe. Fy det var inte så varmt som jag trodde att det skulle vara då jag tittade ut. Solen skiner men det blåser lite, kanske det i kombination att det ändå är ganska tidigt på morgonen och jag bara sitter i morgonrocken som gör att det känns lite kyligt. Min balkong är ju inte solbelyst den här tiden på morgonen, men ungefär vid 11-tiden brukar den visa sig på min balkong och då har jag sol i stort sett hela dagen. Kan ibland bli lite väl hett.
 
Sitter och tittar runt om mig på min balkong, ser lite tråkigt ut eftersom jag inte har gjort något speciellt i år, bara städat. Inga blommor, utsmyckningar eller någon matta har jag tagit ut. Har ju varit så inne i det här med att titta på lägenheter för att eventuellt flytta och då har jag tyckt att det inte fanns någon anledning till att göra något speciellt. Då jag brukar städa ur krukorna så brukar jag alltid lämna lite av den gamla jorden kvar, i år tog jag inte ut allt och nu har det kommit några ståndaktiga penséer. Säkert frösådd från förra årets prunkande penséer.  Så en liten färgklick har jag nu. 
 
 
 
Ska klä mig och ta mig en liten promenad innan tvättstugan. Jag har varit så inne i det här med att hinna göra bort allt praktiskt innan min resa så jag glömde helt bort att jag hade bestämt med en kollega att vi skulle gå på museum idag. Skämdes otroligt igår då jag blev påmind om det. Försökte hitta någon ny tvättid, men med sådan kort varsel fanns det inte en chans till det eftersom jag vill tvätta innan jag åker till Dublin. Så museiebesöket får tyvärr vänta till efter Dublin. 
 
Nu har jag inte tid att sitta här och såsa, på med kläderna sedan en promenad.
 
Ha en underbar söndag! 
 
Kram 💞
 
 

Kommentera

Publiceras ej