Nu rasar resfebern inom mig. Inte många timmar jag sov i natt. Dels på grund av resfebern men även grannarna. Jag vet inte riktigt vad några av grannarna har sysslat med i natt, ja jag vet att jag gillar när det låter från dem men inte mitt i natten!
 
 
 
Vaknade vid fyra-tiden av att någon slog med nåt hårt upp mot taket eller golvet. Och det var inget lätt slag, måste ha hörts i hela huset. Jag hann i alla fall tänka att inte fasiken har väl någon tänkt börja bygga eller nåt sånt mitt i natten! Jag somnade om till slut och blev väckt än en gång men den här gången av en ringsignal! Det var säkert någon som skulle upp för att jobba, måste ju tänka på att bara för att jag har semester är det inte säkert alla andra som har det ☺️ Men måste säga att den som har den där signalen som väckning har tänkt att alla ska vakna. Den var så där genomträngande och irriterande och jag vill inte vakna av en väckarklocksignal klockan fem på morgonen under min semester! 
 
Idag ska jag ju iväg och fixa mina fransar. Det är bara så skönt  att allt är fixat nu i början av semestern så behöver jag inte tänka så mycket mer på det. Fransarna tycker jag är suveränt bra, behöver inte hålla på med att kludda en massa mascara på fransarna och bli kletig runt ögonen. Jag är ju sån att jag alltid sätter på mig mascara innan jag går ut så det här passar mig ypperligt. 
 
Ute regnar det just nu som bara den, blir nog tvungen att ta paraplyet då jag går ut. Och inte har det lovats precis någe bra väder under de dagar vi kommer att vara i Dublin. Mellan 13-15 grader, regn både tisdag och onsdag, man får väl vara glad att det inte regnar även torsdag och fredag.
 
 
 
Jag tröstar mig med tanken att det är ju så med väderprognoser, man kan aldrig säkert veta. Samtidigt är det ju så att skulle jag nu ha valt att åka på en bad - och solsemester skulle det ju ha varit katastrof men nu är det ju en storstadssemester och är det inte kanske för varmt orkar man kanske göra lite mer istället för att förgås av värme.
 
Måste faktiskt säga att det här är första gången i världshistorien jag inte har packat en pinal än. Normalt skulle jag ha hunnit packa om hur många gånger som helst vid det här laget. Jag har plockat ihop en massa saker jag kanske ska ta med mig men inte bestämt för än och nu ser det ju ut som att jag nog får plocka bort lite tunnare kläder och istället lägga till lite varmare tröjor och sånt. 
 
Nu ska jag få på mig kläderna för nu ger jag upp att sova lite mer ska ju snart iväg. Får ta en tupplur lite senare.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 

Kommentera

Publiceras ej