Det var skönt med ledighet nu inför slutspurten pÄ terminen. Har samlat pÄ mig lite energi för att orka ta mig i mÄl sÄ att sÀga. I morgon Àr det dags för att sÀga hejdÄ och önska eleverna ett riktigt skönt och hÀrligt sommarlov, sedan Àr det fyra dagar till att jobba i nÀsta vecka sedan gÄr jag pÄ semester. Tjohooo!! SÄ skööönt att tÀnka pÄ det. 
 
Jag har varit ute pÄ jobbsajter och tittat pÄ jobb, finns en hel uppsjö av tjÀnster frÄn norr till söder. MÄnga tjÀnster nere i SkÄne och Göteborg, för att inte tala om Stockholm, hÀr finns det otroligt mÄnga tjÀnster ute. Kanske dags att börja luslÀsa annonserna igen och börja skicka ivÀg nÄgra ansökningar för situationen pÄ jobbet ser vÀl inte direkt ljus ut eller snarare Àr det vÀl sÄ att det Àr svÄrt att fÄ besked om hur det kommer att se ut till hösten. T ex vilka Àr det jag ska ha till hjÀlp i klassen.
 
Att det alltid ska vara sÄ svÄrt att fÄ besked om det men borde ju vara van vid det efter 5 Är dÀr men det Àr sÄ enerverande att alltid gÄ pÄ semester och absolut inte veta nÄgot om hur det ser ut till hösten dÄ man kommer tillbaka. Skulle ju gÀrna behÄlla de jag redan har för bÄde min och mina elevers skull. Det brukar bli en sÄdan lÄng startstrÀcka dÄ man tar in nÄgon ny i klassen.
 
Ville i alla fall skriva lite om skolavslutningen, den skolavslutning som avhandlas pÄ Fb om nationalsÄng och kyrka. Det överensstÀmmer dÄ inte med de avslutningar jag eller mina barn har haft. Mina avslutningar hade vi i kyrkan dÄ jag gick i de lÀgre klasserna men sedan har jag Àven haft avslutningar i gympasalar och aulor. De har vÀl handlat mycket om var det har passat bÀst att vara. Och jag sjöng dÄ aldrig nationalsÄngen heller men "Den blomstertid nu kommer" och " FjÀril vingad" hörde till de vanligaste psalmerna vi sjöng. 
 
NÀr mina barn hade sina skolavslutningar var det varje Är i kyrkan. FrÄn början kanske det fanns nÄgon kristen tanke bakom det, vad vet jag, men kyrkan var den lokal dÀr alla elever i varje stadie rymdes. Fanns nog ingen bÀttre lokal som lÄg sÄ bra till heller, bara i stort sett över vÀgen. De sjöng Àven " Den blomstertid nu kommer" men dÀr tar alla likheter med mina avslutningar slut för de hade klasser, grupper av elever som upptrÀdde och andra som sjöng en massa fina lÄtar. Och sedan att inte förglömma sÄ sjöngs ju Àven bÄde Pippis och Idas sommarvisor som idag Àr vÀl mer vanligt att man sjunger pÄ skolavslutningar Àn till och med "Den blomstertid nu kommer". 
 
Nu slappa och snart hoppa i sĂ€ng. Skolavslutningar brukar ta pĂ„ krafterna 😇
 
Ps. VÀntar pÄ besked om lÀgenheten. SnÀlla! HÄll tummar och tÄr pÄ att jag fÄr ett ja!
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
Mina barn och jag utanför kyrkan. Jeanette och Jannice hade skolavslutning
mest troligen var Ă„ret 1995. SĂ„ ung man var 😎
Min mamma stod alldeles sĂ€kert bakom kameran â˜ș
RÀttelse: Efter mycken diskussion pÄ Fb med mina döttrar kom jag nog fram till att det hÀr fotot 
taget av mamma Àr nog lite tidigare. Tror att det kan vara 1992 och barnet i vagnen kan vara 
min systerson Joel som just dÄ fick vara hos mormor dÄ resten av familjen Äkte utomlands. 
 
Examen, 90-talet, Öjebykyrkan,

1 kommentarer

Anonym

10 Jun 2017 00:31

HĂ„ller tummen för dej. BĂ„de dĂ„ de gĂ€ller lgh o jobbsök. Kram ❀ Gunsan

Svar: Tack!
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej