... med en liten andhämtning, fyra dagar för att vara exakt! Det ska bli helt underbart, inga jobb med mig hem för nu ska här kopplas av. 
 
Har ju inte hunnit eller snarare inte orkat läsa i boken som jag skrev om i ett tidigare inlägg, men nu under ledigheten ska jag ta tag i det. Är fortfarande väldigt starkt positivt inställd till att sluta vara en missbrukare. Och det ska jag.
 
Idag var min klass tillsammans med en annan klass till Skansen. Vi hade otroligt tur med vädret, blev precis så som jag hade önskat, lagomt varmt och lagomt soligt. Det är ju alltid ett litet vågspel att åka iväg med min klass man vet aldrig vem som ska ställa till det. I dag vet jag att nästa gång jag åker iväg  på något sånt här kommer jag att kräva att några föräldrar ska följa med annars får de vara kvar på skolan och jobba med annat. Men de flesta vet hur de ska vara då man är ute på sånt här och tur är väl det, för annars skulle jag aldrig ens överväga att lämna klassrummet överhuvdtaget. 
 
 
Jag som kommer uppifrån landet är ju van med älgar och renar, men för dessa barn var desa djur absolut en sensation och de kunde inte förstå hur jag vågade gå ut i skogen med risk att möta dem där. Det är många saker som är rent av skrämmande men också sensationellt för dessa barn som för mig är eller har varit vardagssaker. Glad att mina barn har fått växa upp där de har. 
 
 
Jag hade inte tagit med mig min kamera (lite problem med den) så mina kollegor fick ta foton med sina mobiler. Kul att få visa upp dem på avslutningsdagen om vi hinner lägga över dem. Själv tog jag bara ett fåtal foton eftersom kameran i min mobil inte är den allra bästa. Men några foton blev det då eleverna åt sin lunch.
 
          Byggkranar överallt, men konstigt att lägenhetsantalet aldrig tycks räcka till. Byggs väl fortfarande alldeles
          för många bostadsrätter.  
         
 
Det känns både i huvudet och benen att det varit en intensiv dag. Vi hade beräknat att vi skulle vara tillbaka på skolan vid halvtvåtiden, senast vid tvåtiden men klockan hann bli över halvtre! Det var skönt att få vinka av eleverna och önska dem en skön helg. Själv var jag tvungen att sätta mig ned med fötterna högt och sörpla i mig lite kaffe innan jag tog tåget hem. Drack inte en endaste droppe kaffe på hela dagen då vi var på Skansen! 
 
Nu ska jag koppla ned mig här hemma med ett glas gott vin och något gotterigottgott till det. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 

1 kommentarer

Gunsan

03 Jun 2017 11:50

Mysigt med lite ombyte, skönt få komma ut lite o Sthlm har mycket vackert att visa. Jag minns ff när Kjelle tog m oss ut på sightseeing by night. Så fint :-)
Ha en trevlig helg nu, vila o må gott. Lycka till m lgh visningen i morgon (Y)
Kram <3

Svar: Ja Stockholm är väldigt vacker med massor av grönt och vatten. Så trevligt man kan ha då man bestämt sig för att bara lata sig 😎
Det var en lägenhet jag gillade, nu är det bara att vänta och se.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej