Det stämmer verkligen med vad man alltid har fått höra att januari är årets längsta månad. Inte för att den har så många dagar, men efter julens glitter och ljus, träffar med familj och vänner blir januari ganska grått och trist. För att inte tala om ekonomin! Det var längesedan jag fick hålla andan så som jag gjort nu då jag gick till affären för att handla, ska pengarna räcka ... Och hela tiden skulle dessa korvören även räcka till dessa cigg. 
 
Förstår inte varför jag inte klarar av att lägga av med rökandet!!! Har försökt hur många metoder och hur många gånger som helst och klarar det inte! Jag hade tänkt sluta vid nyår men orkar inte med ett nyårslöfte till som går åt skogen. 
 
Något som också gjort att detta års januari inte känts bra och faktiskt riktigt tråkigt är att min allra bästaste kollega gick på ledighet i fredags. Och hon kommer inte tillbaka den närmaste tiden om någonsin. Hon väntar sitt första barn och självklart är jag jätteglad för hennes skull. Kommer ihåg då hon berättade för mig. Skäms lite mycket vid tanken men jag glömde helt att gratta henne då. Men självklart gjorde jag det senare då jag träffade henne. Men hur tänkte jag? Var nog så inne i jobbet, det är det enda jag kan skylla på.  Vi har lovat att höra av oss till varandra oavsett hur det nu blir i framtiden. Jag kommer att få en ny kollega på jobbet så småningom. Jag har träffat henne och hon verkar okej. Det tar ju alltid en tid innan man har jobbat ihop sig. 
 
Nu har i alla fall lönen kommit och det är inte många veckor kvar till sportlovet. Och helt plötsligt känns allt så mycket lättare. 
 
 
Ha det!
 
Kram 💞

1 kommentarer

Gunsan

30 Jan 2017 13:09

Jag tycker denna månad har gått supersnabbt, överhuvudtaget så rullar de på...i nerförsbacke när det kommer t tid. Jag hoppas att du kommer att trivas m din nya kollega (Y) Vet du, rökandet kommer du inte bli kvitt fören du verkligen har bestämt dej. Och jag menar verkligen bestämt dej, då behöver du inte ens tuggummi lr annat hjälpmedel skulle jag tro. :-)
Nyårslöften är inget å ha, enl mej. Ha de toppenfint vännen. Kramar om <3

Kommentera

Publiceras ej