Det märks att allvaret börjat, har knappt tid att vara in varken på bloggen, Fb eller på något annat ställe. Nu är det ju äntligen helg, men är jag ledig? Nejdå, inte alls. De där uppe har bestämt att vi ska köra utvecklingssamtalen redan i nästa vecka och inte har vi direkt fått någon tid för att skriva några IUP för eleverna. Så det är vad jag ska göra i helgen, förbereda mig så långt det är möjligt. 
 
Nu har jag i alla fall fått iväg några arbetsansökningar så jag får hoppas på svar. Lite less på mitt nuvarande jobb just nu, tycker att det blir mer ord än handling. Hoppas ju på att det ska vara bättre på något annat ställe och sedan gör det ju inte något om det även är betydligt bättre betalt. 
 
 
 
Jag har ju varit på trevligheter sedan sist jag skrev här. Min äldsta dotter Jeanettes bröllop, där hon som brud var vacker som en dag i sin kolt som hon hade låtit sy upp till sitt bröllop. Ska lägga in lite foton här senare då jag valt ut vilka jag vill och kan visa. Bröllopet var vackert och kyrkan de valt att gifta sig i i Åtvidaberg påminde mycket om kyrkan i Öjebyn. Kanske därför Jeanette valde att gifta sig där.
 
Det var spex, tal, sång och självklart brudvalsen i tangotappning efteråt i Hembygdsgården. Det bästa, minnesvärda och det som kändes mest i hjärtat var jojken Jeanette gav till sin Nils. Synd att jag blev så tagen av den att jag helt glömde bort att spela in den. 
 
Och det allra allra bästa tack vare bröllopshelgen var att jag fick ha alla mina tre barn och barnbarnet runt i kring mig så gott som hela helgen. Det är något som inte sker alltför ofta nuförtiden.  ❤️
 
Nu ska jag ner till tvättstugan innan jag tar tag i jobbet jag tog med mig hem igår och packa upp  resterande jag inte hunnit göra tidigare  😎
 
 
Ha det! 
 
Kram 💞

1 kommentarer

Gunsan

01 Sep 2017 13:28

Dålig framförhållning på ditt jobb, himla stressande. Jag hoppas innerligt att du ska få ngt annat jobb, jag tycker det verkar som det saknas lärare lite varstans. Det låter så iaf. Håller tummen för dej :-)
Jag förstår att det var ett fantastiskt bröllop, med nära o kära :-) Synd du inte spelade in jojken den hade varit fin att höra.
Ha en fin helg vännen.
Kram

Svar: Ja dålig framförhållning är bara förnamnet. Den håller på att knäcka mig och enligt andra på jobbet även dem.Det här med jobb är ju också lite knepigt, man vet vad man har ... I Göteborg verkar det finnas en hel del jobb som jag tycker verkar intressanta men det är ju där! Skulle ju kunna tänka mig att röra på mig men ...
Ha det bra! Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej