Måste erkänna att det var riktigt " motigt" att stiga upp i morse. Hade ändå ställt klockan på att ringa klockan 5 så jag fick ju sova lite extra i morse.
 
Nu är jag nästan en slocknad stjärna för fy vad jag känner mig sliten och trött. Huvudet dunkar, halsen värker och jag sitter här och fryser ända inifrån märgen. Jag är nog inte riktigt 100% frisk än, inte på långa vägar. Men jag får ta en dag i sänder och förhoppningsvis känner jag mig bättre snart. Borde i alla fall bli det, kan ju inte dras med en förkylning i evigheter. Och nu har jag varit och inhandlat världens bästa botemedel för förkylning enligt mig, Kan jang. 
 
 
I morse när jag kom till jobbet var det lite med bultande hjärta i halsgropen man öppnade dörren, för visst fanns tankarna där om att inbrottstjuvarna kunde ju ha återvänt för att försöka ta än mer under helgen då skolan var helt stängd. En lättnadens suck drogs då man fick höra att inga inbrottstjuvar hade synts till och att det inte heller  hade gjorts någon mer åverkan.
 
Personalen som jobbade i förra veckan såg till att resterande iPads och bärbara datorer placerades på ett säkrare ställe. Vi har ju inte råd med att förlora fler iPads, redan de som togs vid de två inbrotten i förra veckan var redan det för mycket. Nu får vi klasser som förlorat våra iPads eventuellt låna från andra klasser vid behov, det är väl bra men är långt ifrån det ultimata. 
 
Och vad hände då jag skulle åka hem från jobbet tror ni? Bra start för den första dagen på arbetsveckan!!
 
Ja, tåget var försenat och det var på grund av att den andra linjen som går till Södertälje och Tumba hade haft några problem. Orkar inte ens komma ihåg vad problemet var men det gjorde i alla fall så att tåglinjen jag åker med blev ju så klart också fördröjda. I det tillstånd jag kände mig efter en hel dag på jobbet så var det en riktig plåga att stå  där och vänta och vänta och vänta. Nu var det ju inte en av de värsta förseningarna jag varit med om, men ändå!!! Ja jag vet, ett i-landsproblem det är vad det är men kan ändå inte hjälpa för på något sätt känns det ändå lite bättre efter lite gnäll gnäll! Lättar liksom lite på trycket. 
 
Men nu är det dags att uppsöka sängen för i morgon är det onsdag och en väldigt tidig morgon. Kan absolut inte sova till klockan 5 tyvärr. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 

1 kommentarer

Gunsan

19 Apr 2017 12:01

Gumman <3 Fasen så du har det. Men du måste gå t läkare, det går inte att jobba å må så. Lova att du ringer o får en tid för undersökning ! Dom där jädra tjuvarna skulle få smaka på egen medicin. Blir så arg när jag hör allt som en del roar sej med. :-(
Kramar om <3

Svar: Jag hoppas vid alla gudars att de ska bli så jädra straffade som det bara går! Och tycker kanske lite mer därtill då jag tänkte efter. Hoppas allt är bra med dig trots allt som du nu går igenom. Varmaste kramen till dig 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej