Säger bara så här; Ni som inte vill läsa något negativt slutar läsa här, okej! 
 
Jag har inte orkat skriva något här under lovveckan utan har istället försökt att koppla bort allt det negativa som har hänt men snart är mitt påsklov slut och jag kan bara konstatera att lovet inte blev riktigt som jag hade tänkt mig. Långtifrån!!
 
Istället för att göra roliga saker som var planerat har jag mest legat hemma och kurerat min förkylning. Hostan håller på att göra mig gaaalen och säkert även mina grannar. Det är nästan så jag har väntat mig att någon snart ska banka i väggen eller ringa på dörren och be mig lägga av med mitt hostande.
 
Jag orkade till slut ta mig till affären och har varit och införskaffat mig slemlösande medel och det känns faktiskt lite bättre. Den här gången hjälpte varken ingefära, citron eller honung, lite lindring för halsen och febern men absolut inte mot hostan. 
 
På grund av min hosta och feber fick jag omboka en lägenhetsvisning jag skulle ha varit på i veckan. Åker istället och tittar på den på fredag om den nu inte hinner bli uthyrd innan dess. Skulle inte förvåna mig med det "flyt" jag har just nu.😕 
 
Jag blev ju ännu mer sjuk under natten mot torsdagen i förra veckan så jag stannade hemma resten av den veckan. Kändes som om jag skulle hosta ut mina lungor. Tur i oturen kan man väl säga så var jag hemma på fredagen då det fruktansvärda terrordådet i Stockholm hände. Jag hade ju tänkt åka in till city efter jobbet om jag hade varit frisk, för att spana in några adresser där lägenheter fanns för uthyrning bl.a vid Hötorget och några smågator där i kring. Så jag tackar min lyckliga stjärna att jag var sjuk. Det är väl enda gången jag har känt mig oändligt tacksam för att jag var sjuk.  
 
Finns väl inget mer som jag kan skriva som inte redan har skrivits och fetts uttryck för i TV, tidningar och andra medier  om detta fruktansvärda terrordåd som hände förra fredagen. Det enda jag kan göra är att beklaga det fruktansvärda som skett och skänka mina varmaste tankar till de som blev drabbade. Det här är en händelse som säkert kommer att följa en resten av livet antingen man är drabbad eller inte, för helt plötsligt har det ofattbara drabbat  även oss här i Sverige.
 
Jag har inte varit in till stan än eftersom jag har varit sjuk, men det kommer nog att kännas lite oroligt att promenera där. Nu vet vi att det har hänt och vi kan aldrig riktigt säkert veta om och när det kommer att ske igen. För det tror jag att det kommer att göra.  Men aldrig att jag kommer att ge den tillfredsställelsen till dessa våldsmän/ terrorister att skrämma mig från att gå ut och leva mitt liv som jag vill. 
 
Mina kolleger på skolan fick en chock då de kom till skolan i onsdags. Det hade varit inbrott (igen!!) och de hade tagit hela iPadsskåpet från mitt klassrum!! Hon som jobbar med mig i klassen ringde mig och hon var väldigt upprörd. Inte konstigt med tanke på att vid förra inbrottet som skedde på min födelsedag(!!!) blev ju hon drabbad även privat som jag skrev om i det inlägget. 
 
Inte nog med att det räckte med inbrottet  i onsdags....
 
Dagen därpå, torsdag, då personalen kom till skolan hade de återigen skett ett inbrott. Den här gången hade de tagit med sig två andra iPadskåp!!!
 
Där stod klassens iPadskåp. Stora hål nu på väggen där bultarna fanns som på sätt och vis skulle förhindra något sånt här. 
 
 Tre inbrott på en så kort tid!! Frågan nu är väl om det har skett några fler inbrott under helgen då ingen av personalen är där.
 
Jag har gått här hemma och tänkt på det här som hänt på skolan och faktiskt oroar mig lite för vad vi kommer att mötas av då vi återvänder till skolan på tisdag.  Nu är ju jag ganska förberedd eftersom jag vet en del av vad som har skett men det finns några kolleger som inte har en aning om vad de kommer att mötas av på tisdag.
 
Det enda jag vet är att jag är så j*a förbannad på dessa förbannades personer som inte kan förstå och respektera skillnaden mellan det som är mitt och ditt. Det kan nog inte få in i sina tjocka skallar (om de överhuvudtaget bryr sig) att våra elever blir drabbade. Många av våra elever behöver verkligen sina iPads för att kunna fortsätta att utvecklas i den positiva riktning som de hitintills har gjort och det mycket tack vare användnigen av iPads. 
 
Nu känns det faktiskt lite bättre efter att ha fått skriva av mig lite ilska. Jag borde nog kanske ha skrivit av mig lite mer tidigare under veckan som gått. Kanske jag skulle ha känt mig friskare nu.
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
 
 

1 kommentarer

Gunsan

17 Apr 2017 12:55

Men snälla ngn du måste gå t läkaren...inte bra gå m så segdragen hosta. :-/ Det som hände i Sthlm fick mej verkligen att tappa fotfästet s a s... jag kände mej så sårbar på nåt sätt. Tankarna som kom var många o just det att vi hittills varit förskonad fr terrordåd...var inte så självklar längre. Men folk gick samman, oavsett kultur/ ras så gick dom samman o blev ett i detta fruktansvärda. Det gav mej hopp om mänskligheten igen <3 Dom där skitstövlarna som roar sej m inbrott på er skolan, dom ska ju åka dit...ngn borde väl ha sett lr hört ngt. Jävla sätt, På Öland har det varit skadegörelse på förskola en av mina vänner jobbar på. Det har skett i flera omgångar. Tycker att även där borde ngn ha sett ngt som leder t att dom skyldiga åker fast. Ha en bra dag o en lugn start på arbetsveckan <3 Kramar om.

Svar: Jag tror det är många liksom du och jag som så att säga tappade fotfästet lite vid terrordådet. Vi lever inte i ett bortglömt hörn av världen utan är och kan bli igen ett mål för terroristerna som inte klarar av vårt sätt att leva i jämstäldhet och demokrati. Och så dessa idioter som inte kan låta andras saker vara. Vet inte vad jag skulle göra om jag skulle stöta på dem någon gång. Inte vara snäll i varje fall 😕 Det jag kan tycka är konstigt är att ingen i grannskapet har sett något. Annars i vanliga fall ser de en massa saker på vår skolgård som det också gärna ger uttryck för!!! Mycket märkligt!!!
Ja jag hoppas verkligen att den första veckan blir något så när lugnt men vet att jag börjar med en klasskonferans på onsdag.
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej