Äntligen, ääääntligen är fredagen här. Inte för att jag tycker att veckan har varit speciellt lång, för nyss var det ju faktiskt måndag. Det är nog andra saker som gör att längtan efter fredagen blir så där intensivt att det nästan tar ont i kroppen. Det är en sådan där oerhörd trötthetskänsla som jag tycker är lite svår att beskriva. Men denna känsla gör att jag känner mig så totalt slut i hela kroppen ja faktiskt att knoppen hänger med där.  Samtidigt som det känns som om  tankarna bara snurrar runt runt i huvudet i racerfart är det också en sådan där känsla av att varje tanke i huvudet går på lågvarv, ingenting som man orkar eller klarar av att tänka tanken klar ( hoppas ni förstår vad jag menar) och den enda tanken jag kan tänka klart om är "säng sova säng säng".
 
Jag tror mycket på att det är jobbrelaterat men har även börjat fundera på om det kan bero även på vad för mat man stoppar i sig. Under påsken blir jag nog kvar här i Stockholm eftersom jag inte har råd att åka uppöver. Det har blivit lite väl många sjukdagar denna månad därför blir min lön ganska mager. Synd, skulle ha varit skönt att få åka dit upp ett tag men jag får sikta på en skön lång sommarsemester där istället. Därför har jag bestämt mig för att prova på LCHF. Det kan vara skönt att vara hemma de första dagarna eftersom jag har läst någonstans att magen kan krångla lite i början och så kan det vara en poäng i det att jag då verkligen kan koncentrera mig på maten lite extra.
 
Har hittat en blogg som heter "LCHF  ingenjören" som jag nu har följt ett litet tag och som har fått mig att bli väldigt intresserad och inse att det kanske är något sådant jag behöver. Dels mot mitt sockerberoende men också kanske för min oerhörda trötthet. Jag har länkat den till min blogg så om ni är intresserad av att läsa vad hon skriver om detta så finns den "LCHF" bland mina länkar till vänster om textmassan. 
 
Nu ska jag, trots den tidiga timmen, säga godnatt och stämma möte med JB. Är väldigt väldigt trött, ögonlocken känns mycket tunga, så nu medans jag orkar hålla upp ögonen ska jag skynda mig iväg till sängen.
 
Ha det!
 
Kram 💞
Trött, äta LCHF, blogg, tips och råd,

2 kommentarer

Gert Malmqvist

18 Mar 2016 22:27

Ta kontakt med Tina, hon har använt LCHF länge. Kram å lycka till

Svar: Får göra det då jag har provat först. Hade faktiskt inte tänkt på att hon äter det men när du säger ...Kram 💞
Ann-Catrin

Gunsan

19 Mar 2016 11:04

Känner så väl igen mej i det du skriver, sk*t jobbigt. Önskar det kunde vända snart, för oss båda :-) LCHF funkar för många, så det kke de gör för dej. Bara att testa, själv är jag för beroende av frukt o rotfrukter :-D
Ha en riktigt skön helg. Kramar om <3

Svar: Jag ska i alla fall prova. Jag har hört att det finns strikt och varierande grad av hur du äter LCHF. Vissa frukter ska du kunna äta och sedan beror det väl på hur mycket man äter tror jag. Vi får se. Har i alla fall till att börja med beställt en påse med LCHF mat så får jag se om det funkar för mig. Ha det skönt du också i helgen! Ledig? Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej