Det kan tyckas att jag har fått "nippran" på tåg och alla dessa förseningar som har varit under en lång tid, men kan inte komma ifrån det eftersom alla dessa förseningar med tågen påverkar mitt liv i väldigt hög grad just nu.
 
Visst kan man tycka att "människa flytta närmare jobbet eller byt arbetsplats". Det har jag tänkt och även försökt att ändra på på många gånger, men det här är faktiskt Stockholm en storstad som har sina brister vad det gäller bostäder. Välkänd dessutom för just det om man nu inte har en massa pengar som man kan spendera på att köpa sig en bostadsrätt. Bostadsrätter finns det hur många som helst utav men som sagt var då ska man ha en välfylld plånbok eller väldigt rika föräldrar och inget av detta har jag tyvärr.  
 
Sedan att hitta sig ett jobb i närheten av var man bor verkar i stort sett helt hopplöst. Tro mig, har sökt en hel drös av jobb. Ansökningarna jag har skickat har jag slutat räkna vid det här laget, men närmare tvåhundra har det nog blivit de sista två åren. 
 
Visst kan detta kallas I-landsproblem eller ses som banala om man ser till hur det ser ut i omvärlden eller bara runt omkring mig i samhället nära mig. Jag är ingen skribent som har tänkt ge mig in i någon samhällsdebatt eller skriva om hur eländigt mina medmänniskor har det i det samhälle vi lever i. Jag vill bara fortsätta att skriva om mitt liv från mitt perspektiv.
 
Jag tänker fortsätta att gnälla och beklaga om saker som kanske andra tycker är banala i det stora hela. Och jag kommer att fortsätta berätta om tokiga saker jag varit med om som vid det här laget har blivit otaliga och som jag inte är säker på om jag någonsin kommer att hinna berätta om dem alla. Sedan är det ju upp till var och en av er mina kära läsare om ni vill läsa om det eller inte.
 
Det är det bara ni själva som kan avgöra, men kom inte med pekpinnar och säg till mig vad jag får eller inte får skriva om för det vill jag själv ha rätten att avgöra, hur banala det än anses vara av dig.
 
Läs och kommentera om du vill, men säg inte till mig vad jag inte ska skriva om. Passar inte det läs då inte mina inlägg är du snäll.
 
Har jag varit tillräckligt tydlig nu?

1 kommentarer

birgitta

30 Apr 2015 09:12

Du har en härlig blogg ..du skriver vad du vill..ha en fin valborg ..

Svar: Tack 😊 tro mig, det kommer jag att göra. Ha du också en fin valborg.
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej