Inte roligt alls. Ligger hÀr och har fruktansvÀrt ont i ryggen. Ligger Àr vÀl uttryckt i underkant, försöker hitta en stÀllning som tar minst ont.
 
Ni kan ju försöka er pĂ„ att fantisera er om hur jag nu i denna stund försöker mig pĂ„ att skriva hĂ€r 😊. Jag kan ju bara sĂ€ga att det Ă€r tur att jag inte har nĂ„gra foton pĂ„ det och det kommer inte heller att fotodokumenteras. Bara sĂ„ att ni vet!
 
Nu Àr det bara att hoppas pÄ att det onda gÄr över snabÄt, har lite för mycket att göra bÄde hemmavid och pÄ jobbet. Men nu Àr alla utvecklingssamtal avklarade för denna termin. Phuu!!!
 
Stress!! Vad Àr det? I mÄndags sÄ bestÀmde vi pÄ jobbet att eleverna skulle göra sitt val för Elevens val de har pÄ tisdag i nÀsta vecka. VÄr idrottslÀrare tog pÄ sig att göra grupperna men han ville ha in blanketterna senast eftermiddagen dagen dÀrpÄ. 
 
Mina elever fick göra sina val pÄ morgonen dagen dÀrpÄ. Sedan lade jag skyndsamt dem i idrottslÀrarens postfack. Och med det var jag nöjd att för en gÄngs skull ha hunnit med nÄgot sÄ snabbt.
 
PÄ tisdagseftermiddagarna brukar jag gÄ pÄ Mattelyftet som Àr en kurs via skolan vi alla lÀrare mÄste gÄ pÄ. Jag tycker det Àr bÄde kul och lÀrorikt. I vanliga fall brukar jag planera lite och sedan gÄ direkt till kursen, men den hÀr dagen blev jag helt tvÀrt sÄ kaffesugen just innan jag skulle ivÀg. FÄr vÀl sÀga " Tack gode Gud för kaffet!"
 
NÀr jag kommer in i personalrummet stÄr idrottslÀraren dÀr och tittar igenom en massa valblanketter. Och jag slÀnger ur mig " att du kanske sÄg att jag hade en massa elever som Àr sjuka just nu. Vi kanske ÀndÄ kan placera dem i grupper  sÄ fÄr vi se pÄ mÄndag vad vi kan göra om de Àr tillbaka dÄ." Han tittade pÄ mig lite förvÄnat och sa att han just hade konstaterat att han saknade lapparna frÄn bÄde min klass och en annan klass.
 
- Du skojar med mig, sa jag. Jag la in dem i ditt postfack redan innan första rasten!
 
Han tittade igen i sitt postfack och skakade pÄ huvudet och sa att dÀr inte fanns nÄgra fler lappar. Jag tyckte att det var konstigt och sa det till honom medans jag gick mot postfacken. Tittade försiktigt in i hans postfack, ville ju bara kolla om han skÀmtade, men inte lÄg det nÄgra fler lappar dÀr Àn de han höll i handen. SlÀngde per automatik ett " getöga" mot mitt eget fack. Och vad kunde jag skÄda!!!!
 
Elevernas valblanketter!!! Snyggt ihopsatta med gem och allt!
 
Är det stress eller stress? 
 
Vi fick oss i alla fall ett gott skratt och bestÀmd oss för att det hÀr skulle vi inte berÀtta för nÄgon annan pÄ jobbet.
Sedan gick jag till Mattelyftet med ett leende pÄ lÀpparna.
 
 

Kommentera

Publiceras ej