Vad skönt det är att vara ledig. Att kunna fylla sina dagar med precis det man själv vill. Ja i vart fall någorlunda. Det har ju varit en hel del väntan på dessa hantverkare men nu är det bara glasmästaren som ska in här. Och om jag har förstått det rätt kan det bli en rätt lång väntan.De lär väl, hoppas jag, höra av sig innan de dyker upp.
 
 
 
Under de här dagarna har jag passat på att måla mitt vitrinskåp i köket. Vad det blev för färg? Vitt med frostat glas (påklistrat). Blev riktigt bra med det frostade glaset. Jag var tvungen att sätta något på glaset. Det gick inte att måla spröjsen på insidan eftersom de var limmade mot glasrutan. Förbättrat färgen på köksbordet och den här gången blev det mycket bättre.
 
Vet inte om jag skulle klara mig utan min I-pad. Den är så behändig. Tittar till och med film på den. Används nog  mer än både TV och datorn nuförtiden. :)
 
 Och för att fira att mitt kök är "nästan" klar blev det ju lite gotterigottgott till kaffet. 
Sedan har jag passat på att slösa eller det heter väl investera då man köper något till sin lägenhet. En ny spis med keramikhäll, vilket var nödvändigt. Den gamla spisens "före bästa datum" är nog för länge sedan utgången.
 
Den gamla spisen. Kommer foto på den nya senare ;)
 
Det gick ganska fort att få hem spisen. Beställde den från "tretti.se" på nätet och har bara bra erfarenheter av dem eftersom jag har gjort affärer med dem tidigare. Budfirman de anlitar har i vart fall mycket trevligare personal jämfört med dem Elgiganten anlitade om man nu ska säga något. 
 
Men jag kan konstatera att jag nu har skapat ännu mera jobb i och med spisbytet. Jag måste höja det så kallade grytskåpet som jag har på sidan om. Den blev ju absolut alldeles för låg. Måste klura lite mer på hur jag ska göra det. Det finns ju en hel del alternativ eller ...?  Och sedan har jag även börjat titta på det här med kaklet ute på internet, finns ju hur mycket som helst ... men det får absolut vänta ett tag. Ser bara framför mig allt damm och jobb det kommer att medföra. Om jag nu inte målar det...
 
Inta nu på måndag men nästa måndag åker jag iväg till min väninna i Oskarshamn. Jag hade lite svårt för att beatämma mig för HUR jag skulle ta mig dit. Den sura eftersmaken av  förra årets resa med Swebus gjorde att jag hade lite svårt för att direkt säga att jag tar bussen och sökte då istället efter andra alternativ. Man kan väl säga att det inte finns SÅ många alternativ. Visst, det finns ju tåg men då måste jag vara beredd på att byta ett X antal gånger och det gillas inte. Så det blev Swebus återigen. Hoppas att jag inte behöver ångra det och att det som hände förra året bara var en engångshändelse. 
 
Och sedan går färden norröver   ;)
 
 
 
 
Oskarshamn, Swebus, Tretti.se, norröver,

Kommentera

Publiceras ej