Här har det spacklats och målats för fullt. Inte på mig själv men i min lägenhet. Passar på då Gary jobbar, det är som skönast så. Inte stor plats annars och röra sig på och jag får gå och vara rädd att han ska vara och röra i något som jag just har målat. Så ni förstår att det verkligen inte är något stort utrymme vi bor på. 
 
 
 
Phu ... är inte klar än på långa vägar, tar alltid mer tid än vad man har tänkt sig att det ska göra. Förstår inte riktigt varför det alltid blir så för mig!  Och något som verkligen är typiskt mig är att jag samtidigt som jag går och målar, funderar på andra målarprojekt. Någon som känner igen sig?
 
Just nu funderar jag på att måla köksbordet och stolarna. Bordet ser förj*ligt ut, om inte annat så måste den slipas. För hur jag än torkar så ser det inte avtorkat ut, då förstår ni vad jag menar och vem vill ha det så, inte då jag. Och slipar jag så måste jag ...
 
                Här har jag målat en gång förhoppningsvis räcker det med en gång till  ;)
 
Men jag måste bestämma mig, för om ungefär tre fyra veckor kommer snickarna för att lägga in det nya golvet och då vill jag inte börja måla och slipa. Risken är ganska stor att jag kluddar ned golvet med färg, fråga mig inte men jag ser för det mesta ut som om jag hade badat i färg då jag målar och ändå är jag så försiktig ... tycker jag.  
 
Näst nästa vecka, alltså om två veckor ungefär har jag även så gott som bestämt mig för att dra uppöver. Lovat mamma att vara husvakt då hon åker till Malugn för att dansa och träffa sina dansbandsvänner. Vad gör man inte för lilla mamma ♥. Och sedan vill jag ju umgås lite både med henne och mina barn och barnbarnet Max ♥.
 
Nu åter till måleriet.

Höres!

Kram ♥
 
 

1 kommentarer

Gunsan

28 Jun 2013 11:57

Hoppas att samtalen upphört nu ;-) Ja du har fullt upp hör jag. Förstår det ska bli trevligt m lite semester där uppe, hemma m fam <3. Vad tråkigt att det ska vara så svårt att hitta en större bostad. Måste vara jobbigt att aldrig kunna få stänga in sej...vi behöver ju det ibl. Håller tummen att det dyker upp ngt bra snart. Måla på du och njut av livet. Puss o Kram goaste vännen <3

Svar: Ja nu har jag inte hört något och Iphonen har anlänt, men måste vänta på chippet, är ju betydligt mindre som behövs än det jag har ;)Jag här målas det för glatta livet och spacklas och slipas. Hela tiden ser jag något jag missat, lär väl ta resten av sommaren att bli klar...
Puss och kram på dig med <3
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej