... går det ihop?

Igår blev det en film igen! Då tittade vi på denna:



... och faktiskt, den var riktigt bra och med ett slut som blev en överraskning för mig eftersom jag inte hade hunnit läsa vad egentligen den handlade om. Sorgligt slut på sätt och vis men förmedlade ändå att man ska ta vara på de stunder som man får. Älltså, leva här och nu.

Läste i Metro om en tävling eller om det nu var någon utmaning av något slag, måste nog gå in på Metro och se vad det egentligen handlade om. Det jag kommer ihåg var att man skulle dokumentera sin vardag, fest, vägen till jobbet osv. Liksom en dagbok av den tid vi lever i nu. Men som sagt ska nog kolla upp det bättre.

Tyckte i vart fall att det var en kul idé och ju mer jag tänkt på det så har jag nog kommit fram till att jag ska försöka fånga min vardag i foton, rakt upp och ned. Kanske ni får följa med i en del av det. 

Idag var det min första dag med det få se hur länge jag fortsätter. Tar sin lilla tid.



Idag blev det till att stiga upp tidigt. Tvättstuga klockan 7.00 och det gäller att komma i tid för annars är risken att någon norpar den. Och det är inte gjort i en handvändning att få sig en tid, inte då i varje fall den närmaste tiden, ganska fullbokat med andra ord. Innan jag går till tvättstuga måste jag ju bara ha mig en kopp kaffe, Kaffemoster som jag är. Blev även att läsa en gammal Metro från i onsdags och faktiskt att det handlade om en tjej från Västerbotten och hennes bloggande. Intressant läsning.



Klockan var två minuter i sju då jag gick ned till tvättstugan. Gary fick fortsätta sova. Jag var riktigt snäll med honom, eller hur! Annars är det faktiskt han som för det mesta nu förtiden tar hand om tvätten.



Första maskinerna laddade och jag kan gå upp igen och ta mig en andra kopp kaffe i lugn och ro. Borde ju egentligeen äta en ordentlig frukost, men klarar inte av det så här direkt på morgonen. Andra tycks i vart fall kunna det.



Sedan blev det att vänta en stund. Gick ned och satte mig utanför tvättstugan. Det är så bra att de har en så kallad parkbänk just precis utanför porten. Och vad spanade jag på?  Kan ju bara konstatera att visst är sommaren här, kanske inte riktigt vädermässigt än men cykelmässigt...



Annat jag spanade på var ju så klart fåglar! Vad annars? En trastunge som satt och ropade efter mat satt på gräsmattan. Mamman var ju på väg, men fick tydligen syn på mig och tog mig nog som ett hot, för hon tvärvände upp i luften... och ungen blev sittande där en stund. Säkert lika förvånad som jag. En  annan liten fågel pickade frön, förmodar jag, bredvid våra blombänkar som vi har här.




Ja, och sedan var ju tvätten så gott som klar och jag fick städa och torka av maskinerna. Undras om Gary gör det, måste nog kolla med honom....



När jag sedan gick ut på balkongen för att pusta ut efter tvättstugan bröt det ut lite dramatik ute på parkeringen. En ekorre dök upp och orsakade upploppstämnng bland fåglarna. Ja kanske inte hos alla, men trastarna hördes och syntes mest. Nu förstår jag helt plötsligt varför jag inte sett till några ekorrar här på gården.



Nu har väl ungefär halva dagen gått och vi har tänkt oss in till stan och Kungsan. Men först en dusch för mig.

Återkommer kanske med fortsättningen av min dag...
men tills dess ...

Ha en bra dag!

Kram ♥




4 kommentarer

Jean

18 May 2012 12:36

haha....stackars lilla ekorre, men gissar att dne inte är så "oskyldig" ;D Såg ett inslag igår på tv om en författare som skrivit om kungsgatan- hur den var förr. Tror den hette "kungsgatan". Verkade intressant.

Länk till boken: http://www.maxstrom.se/Bocker/Bokpresentationssida/?isbn=9789171262424

AC

18 May 2012 19:37

Ja liiiite synd är det väl om den, men som sagt var är den ju inte tyvärr så oskyldig och vn som den ser ut. Skenet bedrar ;) Tur att fågalarna verkar medvetna om det...

Ska kolla in den. I år missade jag körsbärsblomningen, fanns inte så många blommor kvar på träden ;/ men de åtekommer ju varje år=)

Kram <3

Jean

19 May 2012 17:07

Rasmu fic sitta ute i trädgården idag (i sele) och skatparet höll noga uppsikt på honom oc det blev ett jälkans liv när en andra katt dök upp i utantern av min trädgård, en av skatorna kom rent ner på marken och "hoppade" hotfullt runt katten, bara någon halvmeter, meter från den. Sen satte den sig i körsbärsträdet, ovanför där "gäst-katten" satt sig i häcken och från sitt gömställebland skuggor och löv, iaktog Rasmus som satt mitt ute på gräsmattan.

AC

19 May 2012 20:42

Skatorna är absolut inte dumma. De fattade ju med en gång att Rasmus satt fast och kunde inte göra dem något. Men bra vakthundar Tycks du ju ha fått =)

Kommentera

Publiceras ej