Många tycks ha en förkärlek av att berätta om vad de har ätit till middag på sina bloggar. Och det ska jag också göra idag eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om. Sedan att det så sällan händer för mig eller snarare aldrig har gjort det beror kanske mer på att det är inte så ofta att jag lägger så mycket tid eller överhuvudtaget kommer ihåg att laga någon middagsmat till mig. Vet inte varför det blivit så, mycket är det väl för att man är ensam.

Ingen annan som uppskattar den mat man lagat till och det om något tar väl bort lite av lustan att laga mat. Har erfarenhet av det av en man som när jag tänker efter aldrig sa att han tyckte om min mat snarare var det åt andra hållet. Men det är historia nu och inget att älta om. Nu är det ju ensamheten som är det största problemet.

Men maten jag åt idag blev en bit pepparstek med stekt potatis och till det tabboulhe toppad med vitlöksdoftande yoghurt. "Mums filibabba" och till det blev det ett vitt vin "Jacob´s Creek" eftersom jag hade kvar lite från midsommaraftonen. Inget ska ju gå till spillo =)




Efterrätt blev det inget. Jag valde att istället ta en Baileys till kaffet, eller den blev ju snabbt hälld ned i kaffet eftersom jag lärt mig att tycka om att dricka det så av en vän. 



Nu sitter jag här mycket mätt och belåten och ska snart sätta mig ned framför TVn och se om det är något sevärt där i kväll.

Ha en trevlig söndagskväll!

♥ Kram ♥
 



 

3 kommentarer

Gunsan

27 Jun 2011 11:31

Taskigt! Alla behöver ju få höra att maten var god ibl. Det jag smakat i matväg som du tillagat var iaf gott :-) Nåt jag har svårt att förstå...är hur baileys I kaffet kan va gott ?? Kan tala om att päronkonjak i O´boy inte var så värst gutt :-O

Ha en fin dag. Kram <3

Anonym

27 Jun 2011 19:35

Tyckte jag med, för egentligen tycker jag det är kul att laga mat och prova på ny saker, men den glädjen blev liksom "dödad" och är lite svår att hitta igen.

Trodde inte heller att det skulle vara gott med Baileys i kaffet men det är jättegott, du måste bara prova. Däremot päronkonjak och o´boy ;S Men vanlig konjak till det är väldigt gott. Har du provat "flaggpunch och o´boy, det är mums. Väldigt sött, men vem har dagt att man måste dricka mycat av det =)

Ha en fin kväll!

Kram <3

AC

27 Jun 2011 19:37

Det var bara jag som svarade, glömde skriva in mitt namn =)

Kommentera

Publiceras ej