Det har blivit några tidiga morgnar här ett tag. Kanske kroppen som omedvetet försöker ställa in sig för första jobbveckan som snart är här. I går vaknade jag redan vid fem-tiden! Och kunde absolut inte somna om. 

Ganska skönt att sitta på balkongen och höra allt vakna till liv. Ett gäng skränande kråkor flög över här mot nya äventyr. En väldigt högljudd alarmklocka som måtte även ha väckt grannarna, barn som var smågnälliga och inte ville till dagis, bilar som startades och säkert gasades iväg mot en ny arbetsdag på jobbet. Med andra ord en ny vardag dit jag också snart ska vakna upp till.



Min tillvaro är helt underbar just nu, njuter och mår så gott, så det har inget med det i vart fall att göra att jag inte kan sova på morgnarna. Kryper gärna ofta tillbaka i sängen och ligger en stund till och myser efter det att jag suttit en stund på balkongen.

 

Om det är något som kanske är lite jobbigt just nu så är det väl i så fall språket. Har börjat att även drömma på engelska. Förhoppningsvis blir det väl bättre så småningom det också. Jag får helt enkelt se det som att jag lär och utvecklar mig i något jag kan ha nytta av senare i andra sammanhang.  

Allt är väl kanske inte helt frid och fröjd och jag har börjat fundera över om det någonsin kommer att kunna vara det.


Min mamma tillsammans med mina döttrar Jeanette och Jannice
och vår dalmatiner Benjamin

Min mamma bor ju kvar på orten som jag flyttade ifrån och det var och är jag innerligt glad för, för mina barns skull. Nu är jag även glad att mina barn finns där för min mammas skull. Hon har haft en mindre stroke och det kanske inte är hela världen, men för mig som bor 90 mil bort känns det lite jobbigt.

Min mamma börjar ju ändock vara lite till åren. 73 år fyllde hon i somras, inte för att man kan tro att hon är så gammal. Hon har alltid varit den där "fräna, tuffa, ungdomligt glada morsan" alla andra kompisar avundades att man hade då man var ung, på både gott och ont.

Nu är mamma hemma efter kontroll och röntgen och mår enligt henne själv som en prinsessa. Morgondagens dans såg hon fram emot att få gå på med hennes väninna som tydligen skulle dyka upp hos henne i kväll. Jag får nog vara glad om jag ärvt hälften av hennes energi så att jag också får vara pigg ha den energi den dag jag är lika gammal som hon är idag. 




Ha en skön och mysig fredagskväll!

♥ Puss & Kram ♥


4 kommentarer

Gunsan

06 Aug 2011 23:53

Så nu är det officiellt ♥ Är så glad för din skull. Det var din tur nu.Språket blir inga problem...för kärlekens språk..kan alla ♥

Njut av livet o må så gott. Och stort Grattis t att du funnit kärleken. Bamsekram ♥

AC

07 Aug 2011 00:05

Tack! Ja vi bestämde det gemensamt att göra det idag. Varför vänta längre när allt känns så bra och så självklart =) Ja du kärlekens språk är det absolut inte svårt att förstå =)

Njuter för fullt av livet och kärleken <3

Bamsekram till dig med <3

ulrika

07 Aug 2011 07:00

oxå så glad för din skull! kram <3 <3 <3

AC

07 Aug 2011 11:39

Tack Ulrika =)

Kram <3 <3 <3

Kommentera

Publiceras ej