Idag var det riktigt vanskligt att gå till tåget för tala om "snorhalt" på vissa ställen. Höll faktiskt att stå på näsan ett par gånger. Vår "kontorista" på jobbet, hon halkade i förra veckan på hala löv och lera och fick axeln ur led. Inte roligt om det skulle hända något nu med resan så nära inpå knuten.

Jag har börjat känna av den så kallade resfebern nu. Konstigt egentligen, att den kommer först nu, för normalt brukar jag få den ett par veckor i förväg, minst, och hinner göra andra människor tokig av det. Men det har väl varit aldeles för mycket av annat så jag har inte hunnit tänka på resan så mycket. Idag blev det ju aktuellt eftersom jag hämtade ut passet . Tur att ni inte får se passfotot, för tala om stirriga ögon på fotot! Hoppas passkontrollanten känner igen mig.

I morgon måste jag väl börja packa så smått, men jag har ingen aning om vad jag ska ha med mig. Jag ska verkligen försöka att inte packa med mig så mycket, har ju en ful ovana annars att göra det. Måste sluta tänka "bra att ha" för det är nog det största felet man gör för det mesta.

Kommer ihåg då vi, X:et och jag med två barn skulle flyga ned till Cypern på semester över jul och nyår. Packade min resväska så "knökfull" att jag var tvungen att sitta på den för att få igen den och då hade jag ännu även flickornas resväska att packa i lite av mina saker. Tror ni jag använde allt jag hade packat ned? Absolut inte! Minst hälften kunde jag ha lämnat hemma. Desutom köpte jag ju också en hel del där och då kan ni ju gissa hur vi fick göra för att få igen flickornas resväska då vi skulle resa hem.

Nu ska jag hoppa i duschen och försöka ta mig i säng någorlunda tidigt, för det var jobbigt att stiga upp i morse. Sover alldeles för lite och är alldeles för ofta upp på natten. Hoppas nu att resan kan råda bot på det.

Kram ♥

2 kommentarer

Gunsan

25 Oct 2010 22:36

Fy vad jobbigt m halkan, jag har inte märkt av nån här än men den lär komma..å jag ska väl dratta omkull som vanligt. Resa m lätt packning de funkar bara inte..är ju värre än en packåsna :-D Åh jag är nästan avis på din resfeber..men bara lite ;-) Du kommer säkert få en kanonfin tid, o är inte kläder rätt billigt där ? ;-) Kram <3

AC

25 Oct 2010 23:02

Lite upp och nedvända världen det här med vädret. Pratade med min mamma uppe i Piteå. De hade ingen snö där och det var hur fint som helst där, inte ens regn ;o Och lite drygt 40 mil uppöver i mina barndomstrakter hade de fått massor med snö. Föredrar nog snö framför regn.

Vi får väl hoppas på att de har billiga kläder, ska försöka resa med lätt packning den här gången ;-)

Kram <3

Kommentera

Publiceras ej