Ja dĂ„ har man överlevt första arbetsveckan efter pĂ„sk. Visserligen var det bara fyra arbetsdagar men ... tror inte att jag skulle ha orkat med en endaste dag till. Det Ă€r liksom full fart frĂ„n morgon till dess att man gĂ„r hem.

Har passat pĂ„ att njuta av massagefĂ„töljen pĂ„ jobbet ett par gĂ„nger den hĂ€r veckan. KĂ€nns verkligen  i musklerna att man lever efter det att jag har satt igĂ„ng ordentligt med min trĂ€ning igen. Är ju nĂ„got Ă„r sedan jag nĂ„gorlunda trĂ€nade mig regelbundet. Och nu har jag bestĂ€mt mig för att nu mĂ„sta jag göra det. 

Det gĂ„r faktiskt lĂ€ttare med fastan dĂ„ jag jobbar, bara lite jobbigt pĂ„ morgonen men det Ă€r nog bara psykologiskt eftersom jag normalt inte heller brukar Ă€ta nĂ„got pĂ„ morgonen. Har aldrig varit duktig pĂ„ det hĂ€r med att Ă€ta frukost. SĂ„ nu Ă€r det liksom legitimt att skippa frukost â˜ș.

En av mornarna dĂ„ jag gick till jobbet hade de stĂ€llt en mobilkran vid bygget vid den f.d skolan. Fick hemska rysningar vid första anblicken. 😳 Den pĂ„minde alltför mycket om tandlĂ€karborren som, dĂ„ man tittade pĂ„ den nerifrĂ„n och upp, de hade förut hos tandlĂ€karen. Den dĂ€r borren  som gick sĂ„ dĂ€r lĂ„ngsamt och lĂ€t helvetiskt mycket 😳. Usch och fy-katten, inga trevliga minnen. 

(null)


I veckan hade vi skrĂ€pplockardag med eleverna. Vi trodde att eleverna inte skulle vara sĂ„ intresserade, men tro om vi lĂ€rare blev förvĂ„nade dĂ„ eleverna gick in i det med en frenesi som vi aldrig har sett maken till förut. Det gav mig ocksĂ„ lite minnesbilder frĂ„n dĂ„  jag var ung och vi hade ungefĂ€r samma tema om att hĂ„lla rent i naturen. Kul! 

(null)

MĂ„ste sĂ€ga att det Ă€r dĂ„ tur att man bor i Sverige om man Ă€r sjuk och behöver mediciner. Fick en skĂ€rmdump av min son för ett tag sedan. Han har ju sedan mĂ„nga Ă„r en kronisk tarmsjukdom och mĂ„ste Ă€ta mer eller mindre mediciner varje dag. Nu ska han Ă€ven ta sprutor ett par gĂ„nger i mĂ„naden ett tag framöver. Och varken tabletterna eller sprutorna Ă€r billiga men livsnödvĂ€ndiga för honom. 

(null)


NĂ€sta vecka blir ju ocksĂ„ en kortvecka med tvĂ„ dagar arbete, en dag ledig mitt i veckan och avsluta veckan med tvĂ„ arbetsdagar. Kan faktiskt vara bra med en andhĂ€mtning sĂ„ dĂ€r mitt i veckan. Men lĂ€raren i mig fĂ„r lite av stressbrytningar med tanke pĂ„ alla dagar som i raketfart försvinner som smör i solsken. Inte lĂ„ngt kvar till sommaravslutningen. 

Nu ska jag ut pĂ„ en promenad. Solen skiner inte men det Ă€r hĂ€rligt ute. Glad sĂ„ lĂ€nge det inte regnar  iallafall inte pĂ„ dagen. Regna fĂ„r det gĂ€rna göra pĂ„ natten.


(null)

Ha det!
Ktam 💞


kort vecka, medicin, skrÀpplockar dag, tandlÀkarborr,

1 kommentarer

Marianne

01 May 2019 20:16

HÄller med om tandlÀkare :( Vi hade en Dr H som inte var snÀll. Man var rÀdd för att gÄ dit, minns lukten i vÀntrummet och ryser. En kille frÄn skolan gömde sig bakom gardinen men blev avslöjad av en dam som skulle ta ett blomskott. Hennes skrik avslöjade honom.

Svar: Ja det var hemska tider. Har fortfarande stor Ă„ngest dĂ„ jag ska dit, trots att borrarna blivit bĂ„de snabbare och smidigare 😏 och tandlĂ€karna trevligare.
Mycket har blivit bÀttre. Upplevde att tandlÀkarna var mer sÄ att sÀga mer humana dÄ mina barn gick till tandlÀkaren.
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej