... väntans tider sägs det. Ja ni som läste mitt förra blogginlägg vet att jag då ( i måndags) väntade på en leverans från IKEA som skulle utföras av PostNord. 

Det kom aldrig någon leverans trots att jag talade med dem på PostNord samma dag. Inte heller nästkommande dag, alltså igår kom det något paket men jag fick ett sms om att leveransen gick att hämta i Skogås! 

Självklart ringde jag återigen till PostNord och frågade vad de menade med det. De förklarade att de väntade på att alla (3) försändelser skulle komma fram (?) och sedan skulle de höra av sig så att jag skulle få boka om för att få min leverans hemlevererad. Jag trodde ju förstås att de ganska så snabbt skulle höra av sig. Men ...

Idag fick jag två sms om att jag hade paket att hämta ut här i VH och om jag ville ha dem hemlevererade kunde jag beställa det till en kostnad av 32kr/paket!  Blev smått irriterad eftersom jag redan vid beställningen av varorna hade betalt ca 200kr just för att få dem levererade till min dörr. 

Ännu en gång ett samtal nu på morgonen till PostNord. Efter ungefär 40 minuter har jag fått bekräftat att jag nu får mina saker levererade i morgon någongång mellan kl. 8-16. Märk väl: Utan att betala mer än det jag redan har gjort. 

Sedan, bara för att vara på den säkra sidan förklarade jag om hur vår porttelefonen fungerar. De måste slå in MITT mobilnummer på porttelefonen för att jag ska få en signal så att jag i min tur trycker på en knapp på min telefon för att de sedan i sin tur ska kunna komma in genom porten. Svårare än så kan det väl inte vara! Kan man ju tycka ...

Överlag har de som jag har pratat med varit jättetrevliga och verkligen serviceminded men man börjar ju så smått fundera på var i kedjan det går fel. Kanske det är chaufförerna som måste lära sig att läsa och följa instruktioner eller ...

Bara en liten fundering eftersom jag som lärare vet att det är bland det svåraste eleverna har att lära sig, att just läsa och följa instruktioner. 

Återstår nu att se om jag får dem imorgon. Man ska ju inte ropa hej ....

Ha det!

Kram 🤗💞

(null)




PostNord, leverans, serviceminded, väntans tider,

1 kommentarer

Gunsan.

09 Jul 2020 11:20

Hoppas verkligen att du får ditt paket nu, vilket strul!!!!
Jag ger tyvärr inte mycket för PostNord, även om det finns ngr trevliga o bra anställda.
Ha en bra dag.
Kram ❤️

Svar: Ja jag hoppas verkligen det. Väntar fortfarande klockan är 12.42 och inga paket i sikte än. Just det, jag fick ett sms med en påminnelse om att jag har ett paket att hämta ut i Skogås 😳 i morse. Jag hoppas verkligen att det inte är så. Levererar de inte i dag så är det ju skandal!
Kram 🤗💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej