... är nog inte alltid min starka sida. Jag kan ha en känsla för var det var jag använde det sist och av detta komma fram till var sakerna jag letar efter kan finnas. Oftast har jag saker som hör ihop samlade på ett och samma ställe som till exempel allt som hör ihop med målning som spackelspade, penslar, sandpapper etc. Men då gäller det att veta var det var jag lade dem sist eller snarare var de fick plats. Jag bor ju i en inte alltför stor lägenhet med inte så många förvaringsmöjligheter. Nåväl då borde det ju på sätt och vis kanske vara lättare att hitta men det kan jag inte påstå. 

Massor med jobb 😳🤔

Igår fick jag ju målarfärgen levererad hem till mig så då blev det mer skyndsamt med att jag måste förbereda väggar och tak för målning. Det finns ju en del hål både i taket och på väggarna som måste spacklas igen så även tapetskarvar (kanske inte alla) som är alltför synliga. 

Trodde eller var ganska säker på var jag hade spackelspadarna (tre i olika bredder) och började "rota" i mina två verktygslådor, men inte fanns de där. Hmm ... Därefter hittade jag min låda med målarattiraljer under diskbänken men inte var de där heller. Nu fick jag verkligen tänka till "var och när hade jag använt den?" Hade ju varit ganska så säker på att de låg i någon av mina verktygslådor. Tömde andra lådor och burkar, grävde lite djupare i mina skåp men inget spår av någon spackelspade.  

Den där konstiga mojängen 🤔

Bestämde mig för att gå igenom verktygslådorna igen och den här gången skulle jag ta ut allt ur lådorna. När jag sedan lägger tillbaka sakerna tror jag nog att det är många saker jag kan undvara. 

Då jag hade tömt nästan allt från den andra lådan hittade jag spackelspadarna som låg väl dolda under en packe med sandpapper. Där kommer spackelspadarna inte att hamna den här gången då jag har använt dem. 

Mera jobb! 😰

Men detta sökande gjorde att jag gjorde en hel del fynd till exempel en hel massa filt, ni vet sådana där som man lägger under stols- och bordsben för att de inte ska låta eller skada golvet. Tydligen har jag för varje gång det har varit dags att byta dessa köpt nya och varför det? Ja för att jag inte hittade de som jag redan hade. Sedan hittade jag en mojäng som såg helt mysko ut i mina ögon så jag var tvungen att lägga ut en bild på Facebook med en undran om vad det kunde vara. Dottern Jannice visste direkt svaret. Om jag blev förvånad av att hon kunde? Nej inte ett dyft, hon vet var hon ska söka efter svar och har alltid "huvet på skaft".  Mojängen var något min fd sambo hade användning av i sitt yrke.

Ännu mera jobb! Ska fixa den och skruva den tillbak på balkongen. Har verkligen saknat den sedan de skruvade bort den för något år sedan vid fönsterrenoveringen.

Nu har jag inte tid att sitta här så mycket längre, har ju massor med jobb att göra som till exempel att plocka tillbaka sakerna in i mina verktygslådor i lite mer reducerad form. 

(null)

Och när man nu jobbar så mycket så måste man ju se till att koppla av däremellan och vad är då bättre att gör det med om inte en bok. 


Ha det!

Kram 🤗💞

avkoppling, ordning och reda, spackelspade,

1 kommentarer

Gunsan.

17 Jul 2020 10:49

Ha ha ha jisses va lika vi är.
Lycka till.
Kram 💖

Svar: Det är ju inte första gången vi kan konstatera det 😘
Kram 💞🤗
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej