... att arbeta men det kändes ordentligt. Jag var hemma måndag och tisdag men bestämde mig för att åka iväg och jobba på onsdagen. Men med den oturen jag har var det väldigt mycket gåendes den dagen eftersom vi skulle in till Moderna muséet för en introduktion. Våra elever ska vara med i något som kallas "konsttåget" ska bli väldigt spännande. Det jag "gruvar" för är allt detta resande med tunnelbanan nu i dessa coronatider. 

(null)

Då jag kom hem i onsdags var jag helt slut i ryggen och det blev inte så många timmars sömn men desto bättre sömn kvällen efter. Det är tur att det finns både smärtstillande tabletter och smärtstillande smörja. 

Nu har den första lediga helgen nästan gått till ände och jag har fått gjort bort lite småsaker. Tror dock att det nog kommer att ta ett tag till innan jag klarar av att måla golvlisterna så bra är jag inte i ryggen än. 

På onsdag då eleverna börjar hoppas jag att min rygg är helt okej. Imorgon och på tisdag ska jag fixa och dona i klassrummet ( bytt klassrum) och så ska mina kollegor och jag planera de första dagarna för eleverna. Sedan är det ju förstås en del möten också som ska avklaras ( inte att förglömma). 

I helgen har det ätits rätt så många glassar. Nu längtar jag till lite svalare väder.

Det ska bli kul att träffa eleverna igen. Visst är det skönt när man får tid för att planera i lugn och ro men en skola utan elever är ganska tråkigt, iallafall efter ett antal planeringsdagar. 

Nu ska jag i säng så att jag får mig några timmars sömn. Vill ju vara pigg och alert imorgon.

Ha det!

Kram 🤗💞
skolstart, tunnelbana, varmt,

1 kommentarer

Gunsan.

18 Aug 2020 11:13

Hoppas att det har gått bram att komma tbx t jobbet o m allt vad det innebär.
Detta m att åka i fullsmockade tåg /bussar mfl är inte kul, vem vet när ngn sprider smitta är i närheten :-/
Ha de bäst o va rädd om dej.
Kramar ❤️

Svar: Ja det har gått ganska bra. Känns fortfarande och speciellt då jag går i trappor.
Just nu är det ganska lugnt på tågen. Får hoppas på att så många som möjligt har/ tar möjligheten att jobba hemifrån.
Ha det bra! Kram 🤗💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej