(null)
Den här boken hör till en av flera böcker jag har läst nu under min ledighet. Skönt att ha under väntans tider ☺️

Gud vad jag var förbannad, tur att det är lång väntetid då man ska ringa till företag. Hann ju lugna ned mig rejält innan jag kom fram. Det var över 250 före mig i telefonkön!

Till saken hör att jag har beställt en massa saker från IKEA bland annat trall till min balkong. Och de är inte lätta så därför beställde jag hemleverans. Hur ska jag annars få hem dem eftersom jag inte har varken bil eller den muskelmassa som kanske krävs för att få hem dem. 

I allafall hade jag fått meddelande om att varorna skulle levereras idag mellan kl.12-17. Jag hade meddelat att de kunde lämna varorna utanför min lägenhetsdörr och även då uppgivit min porttelefonkod som är lika med mitt telefonnummer. 

Jag väntade och väntade men kom sedan på att jag ju inte behöver vara hemma då de kommer eftersom jag kan trycka på min telefon var jag än befinner mig för att släppa in vederbörande. Så därför bestämde jag mig för att gå till affären och just precis då jag ska öppna porten för att gå ut får jag två sms om att jag inte hade varit anträffbar och därför hade inte mina varor kunnat levereras. Då var klockan 13.38 och sms:et hade skickats 13.30. Jag kollade på min telefon och jag kunde inte se att någon hade ringt mig eller att någon hade ringt på porttelefonen. Tro om jag blev både irriterad och förbannad och tänkte att "vad fasiken är nu detta!"

Jag gick till affären och handlade det jag skulle och bestämde mig för att ringa då jag kom hem. Lite mindre arg hann jag ju bli.

Det tog väl ungefär 20 minuter innan jag kom fram och var beredd på det värsta (man har ju varit med förut) men mannen jag pratade med var verkligen så serviceminded att jag nästan tappade hakan. Han sa att han skulle se till att jag skulle få varorna hem så som jag hade beställt och betalat för.

Så nu sitter jag återigen och väntar och vad är det nu man säger, "den som väntar på något gott ..."

Ha det!

Kram 🤗❤️

1 kommentarer

Gunsan.

06 Jul 2020 16:11

Suck, att de ska va så krångligt ibl. Hoppas att du fick hem din trall utan ngr problem .
Kram 💝

Svar: Väntar fortfarande men hoppet är ju det sista som överges 😊
Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej