... klicka ihop trallen! Jag var ju tvungen att inse att det inte bara gick att klicka ihop varje ruta `a 0,81 kvadratmeter. Kollade in vad som fanns att hitta på IKEA vad gäller instruktioner men inget. Hamnade sedan på youtube, tur att det finns. 

I första klippet använde de sig av en typ sticksåg ( är inte säker) men något sådant verktyg är då inte jag ägare av. Tur att jag därefter hittade det andra filmklippet från ett amerikanskt par som hade köpt en liknande  trall som mig och skulle lägga in den på deras balkong utan tillgång av såg av något slag. Det använde sig av en tång, tapetserarkniv (såg ut som en sådan) och någon typ av kniv. 

(null)

Lät ju väldigt intressant och blev verkligen min räddning. Med en liten såg, tror att det är någon typ av metallsåg, och en tång har jag nu lagt trallen klart på min balkong. I mina ögon duger det bra, bättre än betonggolvet jag har. Märkte nu när det regnade att det är betydligt mindre halt och risken för att jag ska ramla och slå halvt ihjäl mig är nu mindre.

Nu ska jag bara få ut lite växter i krukorna på min fina balkong. Jag har ju inte haft någon lust till det tidigare eftersom det har sett ut som "jag vet inte vad" iallafall inget som inspirerat mig till några stordåd men nu ... Får väl lägga ut fler foton på det då det är klart.

Sedan har jag ju funderat och räknat på kakelplattorna i köket. Har tittat på vad kostnaden skulle bli med att sätta in nytt,  bara byta delvis eller lägga plattor som ser ut som kakel. I mitt kök blir det ju inte så dyrt men allt verkar vara lite för avancerat för att jag ska känna mig bekväm med att göra det så att det blir bra. Att ta in någon som gör det då rusar kostnaden iväg. 

Men då fick jag en idé då jag såg på DIY video. 

(null)

Det som är problemet i mitt kök är att det egentligen bara handlar om att det fattas en liten hörnbit av en kakelplatta. Resten är helt okej och med tanke på att jag har tänkt sälja är det kanske inte rätt tid att satsa allt för mycket. Vet ju inte om man får tillbaka på det man satsar vid en försäljning. Nu har jag precis som det visades i videon lagat hörnet och det ser och verkar okej. Jag har inte slipat den än och inte hittat vad för sorts färg jag ska använda. Får "klura" på det, kanske måste jag googla för att hitta några bra idéer. Kanske du som läser blogginlägget har någon idé. I DIY videon använde de nagellack vilket jag inte riktigt tror skulle fungera i köket eller kanske ...  

Ny bok, ny spänning 😊

Tro det eller ej men nu går jag i väntans tider igen. Har beställt en massa målarfärg. Har tänkt måla taket och väggarna i rummet och taket i köket. Behöver fräschas upp. DHL låter väl bättre än PostNord eller ?

Ha det!

Kram 🤗💞





DIY video, balkong, kakel, såg och tång, trall,

1 kommentarer

Gunsan.

14 Jul 2020 11:10

Wow, va fint de blev. Men vilket jobb, tur du hittade beskrivn på hur du kunde göra.
Söker man så hittar man råd o tips, bra m nätet :-D
Ska du sälja lgh? det har jag missat, vad ska du då bo?
Märks att vi inte haft kontakt på länge :-/
Hoppas på det bästa iaf.
DHL är klart bättre än PostNord.
Ha en bra dag 💖

Svar: Tack! Ja youtube är inte dumt 😊.
Jag tycker att jag har tjatat om det här med att flytta i bloggen i tid och otid men det är ju klart, har ju inte skrivit så mycket de senaste månaderna.
Jag har inte varit så social de senaste månaderna varken irl eller på fb och bloggen. Jag har känt mig lite nere och inte haft riktigt ork med något. Skyller på den långa pendlingen under så många år (8år) och nu de senaste månaderna är det ju denna pandemi som lagt ännu mer sordin på mitt liv. Nu vill jag försöka ändra på det och flytta lite närmare mitt jobb så jag får ett liv, en fritid som man orkar med. Nu kommer jag hem så sent och då orkar man inte eller egentligen hinner man inte göra något eftersom det oftast hinner bli kväll de flesta dagarna jag kommer hem. Och så denna rädsla då man pendlat till och från jobbet som då har varit ett måste nu under pandemin inte underligt om man deppar ihop ännu mer. Skönt nu med semester. Har inte satt en fot på varken pendeln eller en buss sedan jag gick på ledighet.
Oj! Det blev mycket skrivet 😳
Kram 😘🤗
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej