... med lite uppehåll från den stekheta solen. Nu är det ju riktigt härligt att vara ute. När det blir så där väldigt varmt tappar iallafall jag all energi. Tycker det är precis lagom med 20-25 grader och lagomt med sol och gärna ett stilla regn under natten men blir det för mycket regn så ... 

(null)

Tydligen blir man aldrig riktigt nöjd men jag vill absolut inte ha den där stekheta sommaren som vi hade för två år sedan. Det var rena rama döden och det var svårt att hitta någon skugga som gav en svalka. Jag tror att jag den sommaren konsumerade hur mycket glass som helst, tror aldrig det har hänt förut i vuxen ålder. 

Normalt äter inte jag så värst mycket glass, inte för att jag inte tycker om glass snarare beror det på att jag en sommar för länge länge sedan föråt mig på glass. Jag har ett svagt minne av att jag blev väldigt dålig i magen och mådde inte så särskilt bra. De vuxna sa att min mage hade blivit kall av all glass jag hade ätit då. Jag har alltid undrat om det stämmer. Jag vet att jag ibland kan känna det som om huvudet blir till is, men då har jag ätit mycket glass och jag föredrar ju faktiskt isglass eller sorbet före gräddglass. 

Idag känner jag mig ganska så nöjd, har fixat lite med mina lån så att jag får en mindre månadskostnad hädanefter. Men sedan finns det andra saker jag är mindre nöjd med vad det gäller mig själv. Faktiskt väldigt besviken och jävligt förbannad på den där lilla djävulen som satt sig i min hjärna.

(null)

Några veckor innan sommarledigheten  bestämde jag mig för att sluta röka. Mycket beroende på allt det jag har hört om det här med rökning kombinerat med coronaviruset. Jag vill ju finnas till här för mina barn och barnbarn så länge det går. Det gick ganska bra och med lite hjälpmedel gick det rätt så bra medan jag jobbade. 

Sedan så kom sommarledigheten, i och med det går det betydligt mindre bra. 

Fy fasiken vad jag är less på detta men jag fortsätter att kämpa och försöka. Åker dit gång på gång men den här gången tänker inte jag ge med mig. Jag ska inte bli en rökare igen. Sådana här gånger önskade jag att jag hade någon som kunde handla åt mig för det är ju vid disken den gamla vanan är ganska ingrodd. " ....och en ask cigaretter, tack!" Sådana gånger har jag mest lust att " lappa till mig". 

Så nu vet ni varför jag har en massa projekt på gång hemma. Det får mig att glömma för en stund.

(null)

Nu ska jag fortsätta mitt projekt här hemma och kanske jag sätter mig en stund på balkongen och njuter av den betydligt svalare luft vi har nu. 

Ha det!

Kram 🤗❤️

glass, sluta röka, sommar, värmen,

1 kommentarer

Gunsan.

06 Jul 2020 16:10

Håller tummen för att du lyckas sluta röka, jag trodde aldrig att jag skulle fixa det. Men jag hade bestämt mej, nog de som gäller. 9,5 år sen nu (Y) Lycka till 💝

Svar: Ja det är fruktansvärt svårt och jag beundrar dig verkligen för att du klarade av dig. Tack, behövs nog många tummar och en vilja av stål 😊
Kram ❤️
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej