Nu är det ett tag sedan höstlovet tog slut och utvecklingssamtalen är klara. Överraskad av att samtalen gick så bra. Alla kom även att de kom i tid. Tror aldrig att det någonsin har hänt tidigare. Som sagt var så " händer det plötsligt" och glad är jag för det. 

Kan ju inte säga att jag är så nämnvärt glad för vädret för nu har höstrusket verkligen kommit igång. Regn, snö och blåst om vartannat ibland även allt på samma gång. Nu är det bara att hoppas på att vi får en vit snö. Ja kanske inte nu i massor men lite grann i allafall så att det blir lite ljusare för nu är det mörkt både på morgonen och på eftermiddagen då man åker hem från jobbet. 

När det gäller tågtrafiken så verkar det fortsätta som vanligt med signalfel, obehöriga på spåret etc etc. Tycks som aldrig bli bättre och det verkar som att man även får fortsätta vänja sig vid SLs "minutersystem", alltså att deras minut är betydligt längre än det 60 sekunder/ minut som normalt är gällande. Är ibland så less på dessa minuter speciellt då en står på perrongen i ösregn och blåst och minutrarna ändras fram och tillbaka gång på gång i ett evighetslång tid innan ett tåg äntligen kommer betydligt mycket senare än det skulle ha kommit från början. 

Men bortsett från det här med tågproblem så känns livet ändå rätt så okej just nu. Nu är det bara en lägenhet som inte ligger så långt bort som fattas.

Jag blev ju kallad till en lägenhetsvisning strax före höstlovet som jag hade tänkt gå på men ibland är det som att det inte vill sig. Jag var snabbt på väg från jobbet, hade kollat på SL appen vart jag skulle ta tåget och vilken buss jag skulle ta. Då kommer en pojke (som går på min skola) cyklande och ramlar omkull precis framför mig. Och där slutade drömmen om en ny lägenhet för den här gången. 😳 Lite snöpligt måste jag säga. 

(null)


Sök


Kommentera

Publiceras ej