Ja, då har man fått inbjudan till uppstarten av det nya skolåret. På en gång blir man lite stressad och tänker att "Oj! vart tog all ledig tid vägen?". Absolut att jag är stressad eftersom uppfräschningen av lägenheten har tagit lite mer tid än vad jag trodde och är ju inte riktigt färdig än. 

(null)

Ryggont och väntan på att få sakerna levererade tog ju sin tid och sedan måste jag ju också säga att jag har ju inte precis stressat iväg. Så ledig har jag varit och njutit av den har jag också gjort fastän jag har hållit mig på hemmaplan. Och med hemmaplan menar jag att jag verkligen har varit det. Jag har inte åkt pendeltåg eller buss under hela min ledighet och det är väldigt väldigt ovanligt, men varför utsätta sig i onödan för smitta om man inte behöver det. Istället har det varit promenader i närområdet för att få en bensträckare och att inhandla förnödenheter. 

 Just nu känns ryggen ganska bra men känner att jag måste ta det lite lugnt för annars hugger det till och det ska jag säga att det känns ordentligt. Nu är det bara att hoppas på att jag är bra till 100 % då skolan börjar.

Jag måste få berätta om min dröm. Ni som brukar läsa mina inlägg vet att jag då och då brukar skriva om mina drömmar, ibland kan de vara ganska intensiva och detaljrika mardrömmar eller väldigt romantiska. Jag vet inte riktigt i vilket fack jag ska lägga in den här drömmen, men den är nog mer en mardrömslik än romantisk. 

På väg från affären får jag en känsla av att någon förföljer mig och jag känner kalla kårar i ryggen. Precis då jag plockar fram min nyckelbricka för att låsa upp porten känner jag en tung hand läggas på min axel. Jag stelnar till och många fruktansvärt hemska tankar hinner fara genom huvudet. Ja ni vet, när man bor ensam, vem och när kommer någon att att sakna mig. 

" Hi there!" hör jag en välkänd röst säga. Nu är det längesedan jag hörde hans röst men skulle nog känna igen den varsomhelst. Jag lägger tillbaka nyckelbrickan i min väska för säkerhetsskull och vänder mig om och där står min f.d sambo. 

Vad gör du här? är min första fråga, inget om hur han mår eller så, allt jag känner är nervositet och tankar om vad som kan komma härnäst. Han ville komma och hälsa på, kanske ta en kaffe och prata. I min lägenhet! Aldrig att jag tänkte släppa in honom där för en sekund. Förra gången var det ju vissa svårigheter med att få ut honom.

Han blev lite sur och tyckte att jag var lika "stubborn och childish" som förut. Han ville ju bara prata. När jag sa nej började han dra i min väska och skulle ta fram min nyckelbricka samtidigt som han sa en massa andra fula saker. Plötsligt öppnas porten inifrån och en av de manliga grannarna som bor i samma uppgång som mig kommer ut. Han frågar om jag behöver hjälp och jag nickar och säger att jag vill komma in genom porten men att mannen som överfaller mig inte vill släppa mig. Min granne hotar med att ringa polisen och ser till att jag kommer mig in genom porten ensam. 

Jag var alldeles knäsvag då jag gick uppför trappan och darrade i hela kroppen. Det var en sådan otroligt skön känsla att få stänga igen lägenhetsdörren. Där ramlade jag ihop. 

I nästa stund är det mitt i natten och jag pratar med honom ( fd sambon) och funderar på vad i hela världen han gör i min säng. Jag kan faktiskt känna att det ligger någon bredvid mig i sängen. Han berättar att han tog sig in balkongvägen eftersom han inte fick komma in den vanliga  vägen. Jag börjar då att hojta och skrika till honom att han ska lämna min säng och mitt i allt detta vaknar jag. 

Ingen ligger bredvid mig men jag var ändå tvungen att känna efter. Efter det gick jag runt i lägenheten och kollade runt, den är ju inte så stor men han kunde ju ha gömt sig på toan eller i min klädkammare eller varför inte bakom min soffa. Jag skyndade mig att stänga igen balkongdörren trots att det var ganska så varmt i lägenheten och sedan blev jag sittandes en stund i köket för att lugna ned mig. Resten av natten blev det inte någon ordentlig sömn och dagen efter kände jag mig mer död än levande. 

Kanske min dröm berodde på att de har varit folk som har åkt omkring i sådana där liftkorgar och fixat kring våra fönster. En dag då jag satt på balkongen och drack kaffe kommer det helt plötsligt en man i en sådan där liftkorg. Först dök hans huvud upp precis vid min balkong och det var så tyst att jag hoppade till och frågade vad han höll på med. Jag nog inte läst vårt senaste  infoblad tillräckligt noga. 

Nu får jag hoppas på att det inte var en dröm som har någon betydelse utan bara var just en mardröm. 

Ha det! 

Kram 🤗💞
hemma, mardröm, skolstart snart,

2 kommentarer

Gunsan.

29 Jul 2020 11:29

Fy 17 vilken dröm, såna är inte kul. Har du din drömfångare ?
Var rädd om din rygg nu o ladda sakta men säkert för jobb. Tänk om folk kunde hålla sej hemma i dessa tider då skulle vi nog se ett slut på spridningen.
Jag gör som du,håller mej undan fr folk.
Kram <3

Svar: Var alldeles förstörd innan jag fattade att det bara var en dröm. Drömfångaren är medtagen just nu pga måleriet men ska ta fram den så snart jag är färdig. Den behövs nog och den har fungerat bättre sedan jag blåste ut den 😊
Då är vi åtminstone två som ser till att det inte sprids vidare 😊
Kram 🤗💞
Ann-Catrin

Anonym

04 Aug 2020 18:55

Läskigt med drömmar som är så verkliga att man inte riktigt vet om det hänt, speciellt om det är någon man inte litar på och inte vill släppa in. 😣

Svar: Ja det är lite otäckt innan man vaknat till ordentligt och förstår att det bara var en dröm.
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej