Jisses så duktig jag har varit med att skriva här på bloggen i sommar men sen om det är någon som läser det jag har skrivit har jag ingen aning om. Troligen fler än min vän Gunsan som läser men hon tycks vara den ende som gillar och kommenterar. Ja ja, jag kanske inte har så mycket intressant att skriva om än min vardag som det just nu är lite stiltje i om man nu inte tänker på mina försök till att fräscha upp i min lägenhet. 

Just nu har det inte hänt så mycket här i lägenheten, fick ju problem med ryggen och det vill som inte riktigt ge med sig trots en massa smärtstillande och uppmjukande rörelser. Jag kan ju inte sätta/ lägga mig still bara därför så jag har försökt att hålla på med det som inte är alltför krävande för ryggen, lite småplock, kitta igen fler hål på väggen. Provade att slipa men det var inte något min rygg klarade av än. Får hoppas på att det här snart går över. 

Blir kanske lite mycket att sitta framför datorn om inte annat så har jag beställt en hel del mer än vad jag i normala fall gör. Med andra ord har jag nog slösat en del med pengar men får se det som en kompensation för resan uppöver som inte blir av den här sommaren. Mycket av det som jag har beställt är ju till uppfräschningen av lägenheten men häromdagen hittade jag något att ha till mina koftor som inga knappar har. Jag såg dem för något år sedan men hade inte råd att köpa dem då men nu är det gjort. Idag fick jag dem och de var lika fina i verkligheten som de såg ut att vara på nätet. Klipsutin kallas de och företaget heter det också och är ett finskt familjeföretag. 

(null)
Dessa klipsutin har jag fått hem. Längtar till då jag kan använda dem. ☺️

Måste bara visa ett urval av vad de har. Fick denna i paketbrevet jag fick idag.

Samtidigt som jag sitter och skriver lyssnar jag på radion där det pratar om hur kollektivtrafiken ska göra för att människor ska kunna hålla avstånd. Frågan är väl vem som har ansvar för att vi passagerare ska kunna ta ansvar för att hålla avstånd. Det har ju tydligen varit stora problem även nu under sommaren med överfulla bussar säkert så även på tunnelbanan. Därför har ju rekommendationen om att hålla avstånd varit svår att hålla. Usch och fy, kalla kårar får jag vid tanken på att man snart måste sitta där för att ta sig till jobbet. Kanske även avstå från att kliva på på grund av trängsel. Måste nog ta mig en funderare på om jag ändå inte ska köpa munskydd för att använda på buss och tunnelbana då jag tar mig till jobbet. Det är ju ännu ett tag kvar till det att jag börjar jobba så jag ska försöka att inte tänka på det riktigt än. Lär väl annars få mardrömmar om detta. 

Upplevelsen av boken beror mycket på hur duktig uppläsaren är, så är det för mig.

Hoppas att jag har fått fortsätta mitt arbete i lägenheten nästa gång jag skriver här. 

På tal om att jag söker lägenhet, hittade en lägenhet eller skulle nog hellre kalla det ett "kryp in" eftersom den bara är på 14 kvadrat. Priset är ju precis som hittat 1,8 miljoner kronor, alltså ungefär 124 000kr/kvadrat! Men man ska ju veta att det här "krypinet" ligger på Södermalm därför detta pris. Jag har ju insett att jag måste söka mig lite mer utanför och har hittat några områden där jag kan tänka mig att bo i och som har betydligt bättre prisbild. Något jag har råd med om jag nu inte hinner hitta en hyreslägenhet jag vill ha. 

Ha det!

Kram 🤗💞



Klipsutin, ryggont, trängsel,

1 kommentarer

Gunsan.

25 Jul 2020 12:55

Aj då! Krya på ryggen, de e jobbigt när den strejkar man blir begränsad i allt !
Ja jag får säja detsamma,bara du o Jea som kommenterar ibl de jag skriver. :-D
Så fina knäppen t dina knapplösa koftor du beställt, passar dej din stil helt klart (Y)
Den där jäkla coviden, coronan lär vi inte bli kvitt i första taget. Det hjälper ju inte om bara en del följer rekommendation.

Kram ❤️

Svar: Idag känns det lite bättre så jag börjar nog med att måla taket i rummet sedan får jag se hur ryggen pallar för att även ta kökstaket. Håll tummarna för att ryggen håller 😊
Kram 🤗💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej