Fy vilken värme, håller rent av på att smälta bort i hettan. Sådana här dagar önskar jag att jag vore hos mamma för där hade hon många ställen som var skuggiga och man kunde hämta andan. Men nu är jag här, inget jag egentligen önskade mig men har tänkt göra det bästa möjliga av tiden. 

(null)
En bra plats med skugga varma dagar, men tyvärr finns den platsen hos mamma. Och jag sitter här i S 90 mil bort! 

Har på sista tiden mer allvarligt gått ut på nätet och kollat in lägenheter. Har börjat ringa in på ett ungefär var det är jag vill bo och sedan hur stor lägenhet jag vill ha. Det jag vet är att jag vill ha en lägenhet med ett badkar och minst ett sovrum och att det inte får ta mer än 30-40 minuter att ta sig till jobbet, ärligt talat än mindre än det helst. Efter 8 år är jag less på all tid pendlingen tar. Tänk vilken massa fritid jag kommer att få om jag hittar något. 

(null)

Just nu håller jag på att fixa färdigt med väggar och golv för att kunna måla. Är lite sugen på att tapetsera men sparar nog det till min nya lägenhet. I alla fall så behöver lägenheten fräschas upp lite med ny färg på vissa väggar. Tur att jag under åren lagt in nya golv och installerat nya innerdörrar och skåpluckor i köket. 
(null)


Det som ställer till det för mig just nu är denna värme. Vill inte klaga men måste värmen vara så intensiv just nu när jag behöver orka göra så mycket. Som ni kanske har förstått gillar jag inte att ha alltför varmt, 20-22 grader räcker gott och väl för mig. 

Svalkar mig med glass för att överleva. 🍦

Ha det!

Kram 🤗 ❤️

glass, måla väggar, söka lägenhet, värme,

Kommentera

Publiceras ej