Sedan sist jag var in här så har jag målat sista varvet färg på väggarna i rummet. Hade ju tänkt att jag skulle måla golvlisterna men då sa både knän och ryggen totalt stopp. Får väl göra det någon gång längre fram då jag känner mig bättre. 

Städade i allafall ur rummet, flyttade möblerna till där de ska stå. Tydligen var jag inte tillräckligt försiktig för nu har ryggen klappat ihop totalt. Suck!!  Tur att jag fick möblerna på plats men resterande typ städa undan småtjafset och ställa upp dem var de nu ska stå, det lär nog få stå ett tag. Sedan all kartong och skyddspapper som ska till återvinningen! Nu har jag lagt dem i IKEA-kassar så det är bara att bära ner dem då jag känner mig bättre. 
Tur att sängen inte var belamrad med en massa saker ☺️ men som ni ser är det lite av kaos annars. Får väl ta lite "pö on pö" då det känns lite bättre.

Nu har jag promenerat och gjort mjukgörande rörelser men kan bara konstatera att det nog inte blir något arbete för mig imorgon. Enligt alla råd ska jag sitta så lite som möjligt helst inte alls, röra mig och göra rörelser som gör att musklerna blir mjuka så ofta det går och ska jag vila så ska jag göra det liggande inte sittandes. Tur att jag har smärtstillande hemma för nu lär det gå åt en hel del igen. 

Det som gör att jag inte åker till jobbet imorgon är att jag tänker på resan till jobbet, över en timmes sittning och sedan resan hem igen. Att sedan bara vara där och ha ont. Det går bara inte, inte som det känns nu. 

Det är sådana här gånger man önskade att man var två i vart fall när det kommer till det praktiska. 

Ha det!

Kram 🤗💞
målat klart, ryggont, stanna hemma,

1 kommentarer

Gunsan.

11 Aug 2020 10:43

Fy, du e en olyckskorp du m.
Ta de bara lugnt så ska du se att det lättar så småningom.
Nu vet ju inte jag om det hjälper dej, men om jag hänger mej över en stolsrygg lr dyl så rätas ryggen ut o de e så skönt.
Du kan ju pröva :-) Fast du e ju kortare än mej så du får kke välja ngt i lagom höjd !
Kram o krya på dej. 💕

Svar: ☺️ ja ganska så mycket kortare. Testade på min stol men ... ska testa fotpallen istället 😊 Hittade några andra rörelser ny/gamla som jag har testat och faktiskt det gjorde att det känns så mycket bättre. Ska till jobbet imorgon så få se hur det går. Inatt fick jag iallafall sova utan att vakna av värken.
Kram och krya på dig du också för du lär väl ha rätt så mycket värre än mig just nu.🤗💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej