Precis som vanligt hinner man bara säga fredag så är helgen över och en ny vecka tar vid. Men den här veckan blir kort, eleverna är på höstlov och vi lärare har tre studiedagar innan vi också går på en välbehövlig ledighet.
 
Det kändes skönt i morse med att få tillbaka den där timmen som försvann i våras. Passade på att ligga och dra mig ett bra tag i sängen. Skönt att kunna göra precis som man vill utan att någon annan kommenterar eller tycker något annat.
 
 
Jag hade tänkt åka till bästaste vännen i O under ledigheten men det blir tyvärr inget med det. Jag känner mig inte tillräckligt frisk för det och inte är det roligt att vara och hälsa på någon och känna sig som jag gör nu. Denna förkylning tycks aldrig få ett slut. Man blir bra någon dag och sedan ligger man där helt plötsligt igen och känner sig helt utslagen. Inte så konstigt egentligen att man aldrig blir frisk, många sitter och hostar och snorar på tåget. Några håller inte ens för munnen då de hostar! Hur tänker de? Ska i alla fall kämpa mig genom de tre studiedagarna, har inte råd att vara hemma. Räddningen denna höstar har varit Ipren och te med honung och ingefära. Ja ibland har även Kan  jang fått tas till för att jag skulle ta mig till jobbet.
 
 
Nu får man hoppas på att vädret ändå blir bättre under ledigheten än det har varit hitintills. Låter hemskt med stormen som just nu drar över Europa. Hoppas att vi slipper det värsta av den,nog för att det har blåst rätt så rejält idag. Ska nog ta ned bambuväggarna på balkongen. Låter ibland som om de ska ta sig en flygtur. 
 
 
Nu in i duschen så håret hinner bli torrt innan kvällen annars blir det jobbigt med håret i morgon. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 
Så här tomt är det oftast på tåget på morgonen då jag kommit fram till min destination.

1 kommentarer

Gunsan

02 Nov 2017 18:57

Ja du det hade varit trevligt få rå om dej lite. Men jag e inte kry heller så bättre skjuta upp de lite. Jag finns kvar sen med :-D Ta du ner bambun, man vet aldrig när stormvindarna kommer. Va rädd om dej.
Kram ♥ ♥

Svar: Kram 💞
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej