Det är ett tag sedan jag var in här och skrev. Tiden räcker som inte riktigt till. Under veckorna jobbar jag en massa och kommer sällan hem före klockan åtta på kvällen och under helgerna jobbar jag också eller så sover jag bort den. Korta promenader blir det ju också för att inte få myror i baken ☺️. Men det är absolut ingen balans på mitt liv, arbete- fritid, just nu.
 
 
 
Något måste vara fel då jag inte hör något ifrån de skolor jag har skickat arbetsansökningar till. Kanske jag inte har skrivit en tillräckligt bra CV? Ska nog kolla på den igen, kanske jag har glömt något...
 
 
Visst har jag tänkt ganska mycket på det här med att jag spenderar så mycket tid på jobbet. I och med att jag blev utmanad på FB i att visa ett svartvit foto varje dag under sju dagar kan jag bara konstatera att de flesta fotona blev tagna i och kring mitt jobb. Det säger ganska mycket tror jag.
 
 
Men det att ta foton i svartvitt gillade jag så det kommer jag att fortsätta med ett tag till. Vissa foton blev mycket bättre, blev mer dramatiskt och det gillar jag och vissa kändes även mer ren (vet inte hur jag ska förklara det på annat sätt). 
 
 
Nu är sommarens resmål med ungefär samma gäng som förra och året dessförinnan klar. Det blir Italien, någonstans i närheten av Venedig, Rimini ☺️. Så då vet ni var jag befinner mig strax efter midsommar nästa år 😎. Skönt att ha något trevligt att se fram emot. 
 
 
Ska hoppa i duschen innan sänggång. Jobb i morgon. Helgen gick snabbt som vanligt. Hann bara säga "Äntligen fredag!" så är det måndag igen. 
 
Ha det!
 
Kram 💞
 
 

1 kommentarer

Gunsan

20 Nov 2017 12:49

Ja jag kan bara instämma i, att tiden rinner iväg. Din situation m jobbet är ju under all kritik. Du är ju aldrig ledig, inte så att du kan njuta av fritiden iaf. Ta med jobb hem är ju inte bra alls, men har du ngt annat val ? :-/ Kolla igenom ditt cv du, men jag tror du har fått ihop det bra. Om jag känner dej rätt :-)
Antagligen så har dom fullt upp i de skolorna oxå. Tycker det är rörigt o stressigt i de flesta yreksområden.
Spännande m en resa igen , inte utan att jag blir avis på dej.
Ni får de säkert kul bland alla Italienare ;-)
Va rädd om dej vännen.
Kramar om <3

Kommentera

Publiceras ej